مازندران

کار خوب طلبه جوان در میلاد پیامبر اکرم(ص)/ جشن میلاد برای کودکان

برگزیده های ایران  مازندران ـ سرویس فرهنگی| هر ساله به مناسب میلاد فرخنده حضرت محمد صلی الله علیه وآله وسلم  دیار علویان، به ویژه مرکز این استان و مردم غیورش جامه‌ای آذین شده به خود و شهر می‌پوشانند.

جوانانی دغدغه‌مند که از اقشار مختلف جامعه با طرز فکر و پوشش گوناگون با وحدت و همدلی دور هم جمع می‌شوند و کارهای زیبایی به مناسبت این روز و هفته عزیز انجام می‌دهند.

برپایی موکب پیامبر مهربانی‌ها واقع در مصلی ساری یکی از این اقدامات شایسته است؛ در این موکب غرفه‌هایی اعم از غرفه هیجان برپا شده که کودکان می‌آیند و در آن به بازی می‌پردازند، غرفه فرشته‌ها که کودکان و نوجوانان در آن مشغول به نقاشی می‌شوند، کاردستی و داستان‌نویسی انجام می‌دهند و جایزه می‌گیرند، غرفه حجاب و حمایت از تولیدات داخلی، غرفه سایبری و سلامت و غرفه‌های متنوع دیگری که همه تلاش می‌کنند تا لحظه‌های شاد را برای کودکان به ارمغان آورند.

در این میان کار خوب طلبه‌ جوان ۲۴ ساله که هر ساله خود را برای میلاد حضرت رسول و رئیس مذهب شیعه، امام جعفر صادق(ع) آماده می‌کند هم جالب و ستودنی است.

این طلبه جوان در کنار سایرین غرفه‌ای کوچک مخصوصِ کودکان برپا کرده، با مهر و محبت داستان‌ها و روایات را با لحن و گویشی شیرین و کودکانه برای بچه‌ها بازگو می‌کند و از هیچ تلاشی برای شادی این کودکان و نزدیک‌تر کردن‌شان به پیامبر مهربانی‌ها دریغ نمی‌کند.

وی معتقد است : «ما باید از کودکی با بچه‌ها ارتباط برقرار کنیم و  به عنوان یک دوست قابل اعتماد کنار آنها حضور پیدا کنیم و بذر محبت را از همان ابتدا در دل‌های‌شان بکاریم که با رشد کودکان این بذرها هم در دل‌شان بزرگ و تنومند شوند و ثابت قدم بمانند.»

از کارهای جهادی سال‌های قبل این طلبه خوش ذوق در روز میلاد پیامبر می‌توان به ویژه برنامه‌هایی که کنار ساحل برای شادی کودکان و مردم برپا می‌کرد و رفتن‌ به شهرها و روستاهای مناطق محروم و اطراف ساری برای اجرای برنامه شاد و ویژه به مناسبت میلاد نبی اکرم(ص) اشاره کرد.

این طلبه جوان که تمام این فعالیت‌ها را رایگان و برای انجام رسالت طلبگی انجام می‌دهد، آرزو دارد همچون پیامبر(ص) که دوستی مهربان برای کودکان بود، بتواند در این لباس دوستی مهربان و همراه با کودکان باشد و دعا می‌کند روزی جهان از صلح و محبت جاری شود و هیچ کجای دنیا کودکی مسلمان و شیعه مورد ظلم و ستم قرار نگیرد.

انتهای پیام/۳۱۴۱/ح


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا