زنجان

بالا بودن تورم در زنجان نسبت به کشور/اجازه ضایع شدن بیت‌المال را در روغن نباتی جهان نمی‌دهیم

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زنجان، محسن افشارچی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دولت برای محسوس شدن اقدامات خود در سفره مردم برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت برنامه‌ریزی کرده است، اظهار کرد: برنامه‌های مربوط به تامین و توزیع مایحتاج مردم که ارتباط مستقیم با سفره و معیشت مردم دارد در میان مدت تاثیر گذار خواهد بود.

استاندار زنجان با اشاره به بالا بودن میزان تورم در زنجان نسبت به کشور تصریح کرد: این تورم در حوزه های خاصی از جمله پوشاک محسوس است که از سال ۹۱ آغاز شده و برای کاهش تورم در این حوزه اقداماتی در حوزه تامین و توزیع مد نظر است که زمان‌بر خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات انجام شده در استان زنجان در امتداد حرکت مرکزیت حاکمیت در حال انجام است، افزود: برای اقدامات در حوزه کلان اقتصاد باید منتظر اقدامات کشوری بود.

افشارچی ادامه داد: اقدامات برنامه‌ریزی شده در حوزه‌های دیگر از جمله اشتغال و حوزه توزیع ثروت در سال آینده نتیجه خواهد داد.

استاندار زنجان در پاسخ به سوالی در مورد وجود مشکل در بدنه دولت از جمله کارشناسان گفت: نظارت در حل مشکلات این حوزه موثر خواهد بود که نظارت‌ها در حوزه تامین و توزیع کالا آغاز شده و نرم‌افزار تهیه شده در راستای اطلاع‌رسانی از قیمت‌های کف بازار طراحی شده است، ولی در حوزه کلان صنعتی و معدنی فعلاً ورود پیدا نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه طراحی و استفاده از نرم‌افزارهای اطلاع‌رسانی می‌تواند به شفافیت امور در همه حوزه‌ها از جمله صنعت و معدن کمک کند، افزود: این شفافیت امور را تسهیل و به حل مشکلات کمک خواهد کرد منتهی باید متوجه بود که برنامه‌ریزی و اقدام در این حوزه زمان‌بر خواهد بود.

افشارچی در پاسخ به سوال دیگری در مورد مشکلات روغن نباتی جهان و اقدامات مدنظر در این حوزه گفت: اقدامات در این حوزه در ابعاد حقوقی و اقتصادی خواهد بود و ما باید به لحاظ اقتصادی به نتایجی برسیم که به لحاظ حقوقی بتوان ورود پیدا کرد.

استاندار زنجان تاکید کرد: از همه ابزارهای نظارتی و قضایی برای پیشگیری از ضایع شدن حقوق بیت‌المال در مورد روغن نباتی جهان استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴/ق/م


 2021-12-29 10:07:06

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا