خراسان رضوی

آخرین زیارت سردار از دریچه لنز دوربین عکاسان مشهد

به گزارش برگزیده های ایران از مشهد، ۱۵ دیماه ۱۳۹۸ برای مردم مشهد روز متفاوتی بود و در این روز شاهد حماسه ای کم نظیر و شاید بی نظیر بودند. بر اساس برنامه ای معین شده، قرار بر آن بود که پیکر مطهر سردار رشید اسلام، سرلشکر شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهان شهیدش که به دست عامل مزدور آمریکایی- اسرائیلی به شهادت رسیده بودند، به مشهد منتقل شود و پس از طواف بر گرد حرم منور رضوی، پیکرهای مطهر برای برگزاری مراسم وداع، راهی تهران شود. برنامه ای که تمام برنامه ریزی ها در آن نامعین ماند و حضور میلیونی مردم در استقبال از سردار، موجب شد مراسم تشییع ساعت ها به طول بینجامد و این مراسم را به یک حماسه عظیم و وصف ناشدنی تبدیل کند.

اما توصیف حضور این سیل جمعیت قدرشناس، در قالب کلمات نمی گنجد و اگر نبود زحماتی گزارش هایی که از دریچه دوربین عکاسان و تصویربرداران منتشر شد، شاید کسی نمی توانست این سیل مردمی را گزارشگر باشد.

از عکاسی که استخوان دنده او بر اثر فشار و ازدحام جمعیت مویه برداشت و ماند تا کار را ناتمام نگذارد تا تصویربرداری که دوربین او در آن شلوغی به زمین افتاد و شکست، همه و همه تلاش کردند تا آخرین زیارت سردار را آنگونه که قاب تصاویر گنجایش دارد، به سراسر دنیا مخابره کنند.

آنچه در ادامه خواهد آمد، گوشه هایی از تلاش تعدادی از عکاسان رسانه های مختلف مشهد در به تصویر کشیدن آخرین زیارت سردار و دیگر شهدای مقاومت است که از دریچه لنز دوربین آنها به یادگار ثبت شده است.

 

* عکس های وحید بیات، روزنامه قدس:

 

* عکس های مهدی جهانگیری، برگزیده های ایران

 

* عکس های مسعود نوذری، آستان قدس رضوی

 

* عکس های حدیث فقیری، برگزیده های ایران

 

* عکس های میثم دهقانی، روزنامه خراسان

 

* عکس های ایمان جناتی، برگزیده های ایران

 

* عکس های صادق ذباح، استانداری خراسان رضوی

 

* عکس های مهدیه غفوریان، برگزیده های ایران

 

* عکس های داود بهگام، روزنامه شهرآرا

 

* عکس های محمد رجبیان، برگزیده های ایران

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹/ر


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا