علمی و فناوری

آزمایش چتر نجات جدید ارتش آمریکا

آزمایش چتر نجات جدید ارتش آمریکا

ارتش ایالات متحده مشغول آزمایش چندین سیستم جدید ازجمله سیستم RRDAS است که امکان نصب و حذف سریع چتر محموله‌ها را فراهم می‌کند. در این سیستم یک کارتن بزرگ به‌همراه مجموعه‌ای از کیسه‌های هوای پارچه‌ای زیر یک پالت چوبی قرار می‌گیرند که پس از رهاسازی محموله، بر اثر فشار باز و متورم می‌شوند.

این کیسه‌ها قابل استفاده مجدد هستند و می‌توانند در ارتفاع ۲۳۰ متری از سطح زمین متورم شوند و باری به وزن ۱۰ هزار کیلوگرم را تحمل کنند. پالت چوبی این سیستم می‌تواند در بخش بیرونی خود پایه‌های اضافه‌ای داشته باشد که به تنظیم جهت حرکت محموله کمک کنند و آن را مستقیم نگه دارند تا به زمین برسد.

آزمایش سیستم RRDAS در طول سال جاری میلادی ادامه پیدا خواهد کرد و انتظار می‌رود که تا سال ۲۰۲۵ ادامه داشته باشد. «متیو روهی»، دستیار مدیر محصول تحویل هوایی محموله‌ها در ارتش آمریکا می‌گوید: «[در آینده] می‌توانیم حجم بار و طول سکو را افزایش دهیم تا قادر به رهاسازی آیتم‌های سنگین‌تر و بزرگ‌تر باشیم. در طول چند سال آینده هر چند وقت یک بار آزمایش‌هایی را در پایگاه یوما انجام خواهیم داد.»

روش رهاسازی هوایی محموله‌ها اولین‌بار در زمان جنگ جهانی دوم استفاده شد و از آن زمان تاکنون روشی استاندارد برای ارسال محموله و کمک‌های بشردوستانه به مناطق دور از دسترس محسوب می‌شود. بااین‌حال، رهاسازی این محموله‌ها همیشه با چالش‌هایی به‌لحاظ زمان، هزینه و حفظ سلامت بار روبه‌رو بوده است. حالا دانشمندان سعی دارند بخشی از این مشکلات را برطرف کنند.

۵۸۵۸

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا