علمی و فناوری

گوشی خاص و کمیاب اروپایی نوکیا/ فقط ۵۰ گوشی تولید خواهد شد/ عکس

گوشی خاص و کمیاب اروپایی نوکیا/ فقط ۵۰ گوشی تولید خواهد شد/ عکس

نوکیا XR۲۱ در اصل اولین‌بار در ماه مه معرفی شده بود و از طراحی نظامی MIL-STD-۸۱۰H با گواهی IP۶۹K بهره می‌برد. این گوشی دارای نمایشگری ۶.۴۹ اینچی با پنل IPS LCD با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و گوریلا گلس ویکتوس است.

قلب تپنده نوکیا XR۲۱ چیپست اسنپدراگون ۶۹۵ است. این گوشی در قاب عقب از یک دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و یک دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد. انرژی دستگاه نیز توسط یک باتری ۴۸۰۰ میلی‌آمپرساعتی تأمین می‌شود که از شارژ سریع ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کند.

نوکیا ایکس آر ۲۱ که از اندروید ۱۲، ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد، با قیمت ۶۹۹ یورو روانه بازار می‌شود اما تنها ۵۰ نمونه از نسخه Limited Edition آن تولید خواهد شد. روی این نسخه شماره ویژه‌ای حک خواهد شد که عدد آن را در این سری نشان می‌دهد. HMD وعده داده است که در آینده نسخه معمولی این دستگاه را هم به فروش برساند.

فقط ۵۰ عدد از این گوشی خاص نوکیا تولید می‌شود/ عکس

HMD Global پیش‌تر از اعلام موقعیت کارخانه‌های خود در اروپا خودداری کرده بود، اما حالا با معرفی این گوشی سیاست خود را تغییر داده است. این شرکت می‌گوید حداقل یکی از کارخانه‌های آن‌ها که XR۲۱ در آن تولید شده، در کشور مجارستان قرار دارد. به‌علاوه، وعده داده شده است که کارخانه‌های بیشتری در سراسر اروپا احداث خواهد شد.

رسانه‌ها می‌گویند ازجمله دلایلی که باعث شده است HMD خطوط تولید خود را از آسیا به اروپا ببرد، مسائل امنیتی است. این شرکت در سال ۲۰۱۹ دیتاسنترهای خود را به اروپا برد و حالا حتی مونتاژ این محصولات را در قاره سبز انجام می‌دهد تا از بابت امنیت محصولات خود به کاربران اروپایی، به‌خصوص کسب‌وکارها، اطمینان دهد که اطلاعات آن‌ها به خطر نمی‌افتد.

۵۸۵۸

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا