اجتماعی

خدمت‌رسانی رایگان مترو و اتوبوس در مسیر ۱۷ کیلومتری پیاده‌روی جاماندگان اربعین

خدمت‌رسانی رایگان مترو و اتوبوس در مسیر ۱۷ کیلومتری پیاده‌روی جاماندگان اربعین

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه و شرکت واحد اتوبوسرانی نحوه خدمات‌رسانی به شرکت‌کنندگان در پیاده‌روی جاماندگان اربعین را اعلام کردند.

بر همین اساس مسعود درستی؛ مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه از سرویس‌دهی رایگان سه ایستگاه به عزاداران و شرکت‌کنندگان در پیاده‌روی جاماندگان اربعین خبر داد.

درستی با اشاره به مراسم بزرگ پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی (ع) در روز چهارشنبه ۱۵ شهریور گفت: شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه همواره سعی کرده است تا در مناسبت‌های مذهبی و ملی همراه و خدمتگزار مردم باشد.

وی افزود: ایستگاه‌های امام حسین (ع)، شهدای هفده شهریور و شهرری با توجه به اینکه بیشترین تقاضای سفر را در این روز خواهند داشت از ابتدای بهره‌برداری تا پایان مراسم رایگان خدمات‌رسانی می‌کنند.

درستی خاطرنشان کرد: ایستگاه‌هایی که در مسیر این مراسم قرار دارند به‌ویژه ایستگاه‌های امام حسین (ع) واقع در خطوط ۲ و ۶ و ایستگاه شهرری واقع در خط ۱ آماده ارائه خدمات حداکثری به عزاداران و شهروندان در این روز هستند.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه خط یک مترو به دلیل نزدیکی به اماکن مذهبی مختلف در شهر تهران معمولاً در روز اربعین بیشترین مسافر را دارد، افزود: در این روز با کاهش فاصله حرکت قطارها، خدمات‌دهی به مسافران در ساعات پرتردد با حداکثر توان انجام می‌گیرد و در صورت نیاز قطارهای فوق‌العاده نیز اعزام خواهد شد.

به گزارش برگزیده های ایران، بنا بر اعلام شرکت واحد اتوبوسرانی،اتوبوس‌های این شرکت نیز در ۱۲ نقطه از پایتخت مستقر خواهند شد تا زائران را به نخستین خطوط انبوه‌ بر حمل و نقل همچون مترو و خطوط بی آر تی منتقل کنند و بعد از آن هم زائران می‌توانند با استفاده از مترو و خطوط بی آر تی به منزل‌شان یا محل موردنظرشان بازگردند.

اتوبوس‌های مستقر در نقاط پیش‌بینی شده در پایتخت زائران را به ایستگاه‌های متروی اطراف همچون ایستگاه متروی کیانشهر، ایستگاه متروی دولت آباد، ایستگاه متروی جوانمرد قصاب و ایستگاه متروی شهرری منتقل خواهند. همچنین اتوبوس‌ها، زائران را به ایستگاه‌های خطوط بی آر تی همچون پایانه خاوران، میدان راه آهن، پایانه آزادی و میدان خراسان و همچنین به سمت کهریزک و باقرشهر منتقل خواهند کرد.

پیش‌بینی حضور ۴ میلیون نفر در مراسم جاماندگان/۱۳۰۰ موکب مردمی جهت خدمت به راهپیمایان مستقر می‌شوند

اتوبوس‌ها در تقاطع بعثت ـ فدائیان اسلام ابتدای خیابان فرزانه، در تقاطع خیابان پروین اعتصامی با فدائیان اسلام و شهید غیبی در مسیر شرق و غرب و همچنین در تقاطع اتوبان شهید کریمی و فدائیان اسلام در مسیر غرب و شرق مستقر می‌شوند.

همچنین اتوبوس‌ها در سه‌راه ورامین، روبه‌روی بیمارستان فیروزآبادی، میدان فرمانداری شهرری، میدان هادی ساعی و میدان امام هادی (ع) و خیابان آستانه روبه‌روی کوچه بغدادی مستقر خواهند شد.

براساس این گزارش، مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی از میدان امام حسین (ع) آغاز می‌شود و عزاداران پس از طی مسیر ۱۷ کیلومتری به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) می‌رسند.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا