چهارمحال و بختیاری

آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری سال آینده ۲۶۶۲ نفر کمبود نیرو دارد

آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری سال آینده ۲۶۶۲ نفر کمبود نیرو دارد

امین سلیمانی ر در شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: آموزش و پرورش استان هم‌اکنون با کمبود یک‌هزار و ۱۳۵ نیروی فرهنگی مواجه است.

وی با اشاره به بازنشسته شدن یک‌هزار و ۸۵۸ نفر از نیروهای انسانی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در سال آینده افزود: کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش استان در سال ۱۴۰۳ به ۲ هزار و ۹۲۸ نفر افزایش خواهد یافت.

سلیمانی به سهمیه ماده ۲۸ برای جذب نیرو در آموزش و پرورش اشاره و تصریح کرد: سهمیه غیرقطعی ماده ۲۸ در سال آینده در چهارمحال و بختیاری ۵۲۶ نفر و کل این سهمیه در سال گذشته ۳۲۰ نفر بوده است.

وی یادآور شد: سهمیه درخواستی برای جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری ۲۷۵ دختر و ۳۰۰ پسر است اما فضای کافی برای پذیرش این تعداد دانشجو در استان وجود ندارد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: به‌همین منظور از دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی دولتی استان درخواست می‌شود تا فضای آموزشی مازاد خود را در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار دهند.

وی گفت: همچنین از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری درخواست می‌شود تا سهمیه استخدامی ماده ۲۸ برای جذب معلم در استان را افزایش دهد.

سلیمانی در خصوص وضعیت بدهی انشعابات آب، برق و گاز مدارس چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: آموزش و پرورش استان ۴۰ میلیارد ریال به شرکت گاز، ۲۲ میلیارد ریال به شرکت آب و فاضلاب و سه میلیارد و ۹۶۰ میلیون ریال به شرکت توزیع نیروی برق بدهی دارد.

وی افزود: براساس برآوردهای انجام شده ۱۷ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال از بدهی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری به شرکت آب و فاضلاب استان به‌علت شکستگی لوله و خرابی کنتور است.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز گفت: حوزه امتحان نهایی زیر ۱۰۰ دانش‌آموز نخواهیم داشت.

پژمان خلفیان تاکید کرد: به‌همین منظور برای برگزاری آزمون امتحانات نهایی به سالن‌های اجتماعات از سایر دستگاه‌های اجرایی نیاز است.

گفتنی است، در سال تحصیلی جاری ۲۳۰ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف مشغول تحصیل هستند.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا