سیاسی

دولابی: انقلاب اسلامی ایران بزرگ‌ترین تحول اجتماعی دوران معاصر به‌شمار می‌رود

دولابی: انقلاب اسلامی ایران بزرگ‌ترین تحول اجتماعی دوران معاصر به‌شمار می‌رود

– اخبار سیاسی –

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برگزیده های ایران، حجت‌الاسلام حاجی ابوالقاسم دولابی نماینده زنجان در مجلس خبرگان رهبری در نطق پیش از دستور خود گفت: انقلاب اسلامی ایران که بزرگ‌ترین تحول اجتماعی دوران معاصر به‌شمار می‌رود، بر پایه عبودیت، تقوای الهی و تکیه بر ذات لایزال و قدرت بی‌نهایت او و نیز تکیه بر توان امت اسلامی شکل گرفت و بر اساس وعده الهی که فرمود: «و من یتق الله یجعل له مخرجا و یرزقه من حیث لا یحتسب»، به افق‌هایی غیرقابل باور برای اهل دنیا دست یافت تا جایی که نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس، ایران را به دلیل اینکه از نگاه او در حال تبدیل شدن به یک امپراتوری بزرگ است، بزرگ‌ترین کابوس خود برشمرد.

عضو مجلس خبرگان: مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است
وی افزود: انقلاب اسلامی توانست با پیمودن مسیر «من یتق الله»، وعده الهی مبنی بر باز شدن درهای بسته را محقق کند و آنچه را در دوران طاغوت از دست داده بود و بلکه بسیار بهتر از آن را به حکم «و یرزقه من حیث لا یحتسب» به‌دست آورد.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری، عزت و استقلال سیاسی، قدرت اقتصادی و هویت مستقل ایران اسلامی را گمشده اصلی مردم در دوران حکومت طاغوت دانست و گفت: وابستگی به قدرت‌های استکباری و فقدان قدرت تصمیم‌گیری در مسائل کلان ملی، تورم ۲۰۰ و ۳۰۰ درصدی کالاهای اساسی در سال‌های پایانی حکومت طاغوت و گسترش فساد اخلاقی و فرهنگی، ره‌آورد رژیمی بود که بجای تکیه بر قدرت الهی، دل به قدرت‌های پوشالی بسته بود. تا اینکه خداوند بر این ملت منت نهاد و خورشیدی را برای هدایت امت فرستاد و مُجَّدِدِ اسلام در قرن حاضر؛ یعنی امام خمینی«ره»، موسای زمان شد و آیه «و لقد اوحینا الی موسی ان اسر بعبادی فاضرب طریقاً فی البحر یبسا لاتخاف درکاً و لاتخشی» را عینیت بخشید. اگر روزی پادشاه این کشور برای گوش‌دادن به رادیو باید از انگلیس اجازه می‌گرفت؛ امروز، رهبر انقلاب خطاب به فرستاده ویژه رئیس‌جمهور وقت آمریکا می‌گوید: «من ترامپ را شایسته مبادله هیچ پیامی نمی‌دانم.»

حجت‌الاسلام دولابی رتبه ۱۰ دنیا از نظر طراحی، ساخت و پرتاب ماهواره، رتبه ۶ دنیا در قدرت توپخانه‌ای، رتبه ۵ دنیا و برحسب تعداد زیردریایی، رتبه ۷ دنیا را تنها بخشی از پیشرفت‌هایی برشمرد که ایران را به کابوس مستکبران تبدیل کرده است.

وی خاطر نشان کرد: کشوری که در ابتدای پیروزی انقلاب، حتی جزء ۳۰ کشور اول دنیا بر اساس تعداد اختراعات ثبت‌شده نبود، امروز هفتمین کشور دنیا در این حوزه است. و در تولید گاز طبیعی، رتبه سوم دنیا و در تولید انرژی الکتریکی، رتبه سیزدهم دنیا را کسب کرده است. کشوری که زمان دفاع مقدس، حتی اجازه واردات سیم‌خاردار نداشت، امروز مجهز به پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی مانند پهپاد، زیردریایی، ناوشکن، موشک‌های رادارگریز کروز، بالستیک و… است.

نماینده زنجان، حرکت کلی انقلاب اسلامی در طول سالیان پس از انقلاب را همراه با فراز و نشیب­‌هایی دانست و افزود: در برخی دولت‌ها که به نگاه امامین انقلاب نزدیک بوده‌اند، این حرکت شتاب بیشتری یافته است. اما در برخی دولت‌های دیگر به دلیل تردید در آرمان‌های انقلاب و فراموشی امداد الهی در مواقع مختلف، تلاش برای حرکتی بر خلاف جهت حرکت انقلاب آغاز گردید که اگر هدایت‌های رهبر انقلاب و تیزبینی و درایت ایشان نبود خسارات بسیاری به انقلاب اسلامی وارد می‌شد.

دولابی ادامه داد: در عرصه سیاسی تلاش شد تا کشور به پیمان‌های استکباری که توسط نظام سلطه طراحی شده است ملحق گردد و در عرصه اقتصادی با چرخش نگاه انقلاب اسلامی از اتکاء به درون به التماس به مستکبران و از اعتماد به نخبگان به اعتماد به امضای فلان شخص غربی، و در عرصه فرهنگی با رها کردن فضای مجازی و کوتاهی در حمایت از فرهنگ دینی، حرکتی رو به عقب آغاز شد و خسارات چشمگیری به کشور وارد شد.

وی، نتیجه قهری این رویکرد را کسری بودجه فراوان، تعطیلی گسترده کارخانجات و مراکز تولیدی، وضعیت بحرانی ذخائر استراتژیک کشور، ناترازی در بخش‌های مختلف مانند انرژی و مسکن و کاهش بی‌سابقه فروش نفت، استقراض گسترده از بانک مرکزی و رکوردشکنی تورم تا حدود ۶۰ درصد بوده است برشمرد و افزود: اما بار دیگر لطف الهی شامل حال ملت گشت و دولت سیزدهم که گفتمانش گفتمان امامین انقلاب و حرکتش در چارچوب انقلاب است بر سر کار آمد تا همان حرکت بر مدار «و من یتق الله یجعل له مخرجاً» که مبنای نظری انقلاب بود بار دیگر تکرار شود و این دولت توانست در مدت کوتاهی بسیاری از کاستی‌های گذشته را جبران نماید و درهای بسته را به روی ملت باز کند.

مشاور رئیس‌جمهور در امور روحانیت و حوزه‌های علمیه در ادامه به اهم دستاوردهای دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: کاهش چشمگیر نرخ بیکاری تا حدود ۸.۲ درصد که در ۱۷ سال اخیر بی‌سابقه بوده است و جهش صادرات نفت تا یک نیم میلیون بشکه در روز، رکوردشکنی صادرات غیرنفتی تا ۵۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار، جهش در رشد اقتصادی از متوسط سالیانه شش دهم درصد به ۴ درصد در سال ۱۴۰۱ و کاهش چشمگیر نقدینگی از ۴۲/۸درصد به ۲۹ درصد، رشد سرمایه گذاری در کشور به میزان بیش از سه برابر دوره اجرای برجام، پرداخت بدهی‌های سنگین بجامانده از دولت قبل، افزایش ده برابری یارانه‌ها و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل.

این نماینده خبرگان رهبری سپس گفت: اگر روحیه انقلابی بیاید بدون پیوستن به «اف‌ای‌تی‌اف» و «پالرمو» و سایر پیمان‌ها و سازمان‌های استعماری می‌توان دو برابر کل مبلغی که بواسطه برجام به کشور آمد را آزاد کرد، در سازمان ملل و پیش چشم مردم جهان قرآن و تصویر شهید راه قرآن را بالای سر می‌بری و در همان جلسه، نماینده رژیم صهیونیستی با فضاحت از جلسه اخراج می‌گردد. با خبرنگار معلوم‌الحال بخاطر عدم التزام به حجاب شرعی، مصاحبه نمی‌کنی، اما در مقابل، سخنرانی‌ات در «یوتیوب» چند برابر بیشتر از سخنرانی رئیس‌جمهور آمریکا دیده می‌شود. حتی در دفاع از ارزش‌های ملی نیز موفق‌تر خواهی بود و الواح واقعی ایرانی را به کشور باز می‌گردانی. بجای سه فروند هواپیما، ۶۰ فروند هواپیما و در سکوت خبری به ظرفیت ناوگان هوایی اضافه می‌کنی و بجای اصرار بر عضویت در سازمان‌های استعماری، به عضویت سازمان شانگهای و پیمان بریکس در می‌آیی که سال‌های سال اجازه عضویتت را نمی‌دادند. بر خلاف تصور دشمن که به‌دنبال انزوای شماست،  تبدیل به شاه‌راه تجاری برای ترانزیت کالا از شمال به جنوب می‌شوی و در منطقه و جهان، بازیگر اصلی می‌شوی و معادلات منطقه به‌دست شما رقم می‌خورد و حتی کشوری مانند عربستان به سوی شما متمایل می‌شود و کشوری مانند مصر که همپیمان دیرینه آمریکا و اسرائیل است، مرتباً سیگنال تقاضای روابط برایت می‌فرستد.

حجت‌الاسلام دولابی در خاتمه افزود: حرکت دولت سیزدهم در راستای حرکت اصیل انقلاب است که توفیقاتش هم در امتداد توفیقات روحیه انقلابی است.

وی افزود: این روحیه، که ستون فقرات انقلاب اسلامی است باید به‌عنوان خط قرمز و چارچوب اصلی هر فعالیت سیاسی در کشور به‌شمار رود و نباید اجازه داد که رقابت بین احزاب و گروه‌های سیاسی بر سر این امهات انقلاب اسلامی رخ بدهد.

دولابی تأکید کرد: اعضای خبرگان و همه کسانی که نقشی در طراحی و برپایی نظام سیاسی کشور دارند نباید اجازه دهند جریان‌ها و اشخاصی که در خطوط اصلی حرکت انقلاب تردید دارند در مراکز قدرت نفوذ کنند و کشور را سال‌ها به عقب برانند.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا