کردستان

کردستان الگوی وحدت در ایران اسلامی است/ شهدای روحانی استان منادی وحدت بودند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سنندج، حجت‌الاسلام سعید عسکری پیش از ظهر امروز در همایش روحانیون نخبگان حوزه و دانشگاه و فرهیخته استان کردستان که با حضور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سنندج برگزار شد، از کردستان بعنوان الگوی وحدت در ایران اسلامی نام برد و اظهار کرد: روحانیت و طلاب استان کردستان در عرصه‌های مختلف امتحان خود را خیلی خوب و به نحو احسن پس داده‌اند.

وی با یادآوری شهادت ۵۴ روحانی در خطه کردستان، گفت: اگر زندگی هر کدام از اینها را بررسی کنید تک تک اثرگذار بوده‌اند.

عسکری خاطرنشان کرد: شخصیت‌های بزرگی که دشمنان با ترور و به شهادت رساندن انها لطمه بزرگی به جامعه اسلامی وارد کردند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور عنوان کرد: روحانیونی که برای دفاع از ارزش‌های نظام و اسلام در برابر دشمنان این دین و انقلاب الهی ایستادند، شربت شیرین شهادت را بعد از تحمل شکنجه‌های فراوان نوشیدند.

وی گفت: ما شهدایی داریم که تنها خواسته دشمنان و ضدانقلاب توهین این بزرگوار به امام راحل بود که هرگز حاضر به انجام این درخواست نشدند و سخت‌ترین شکنجه‌ها را به جان خریدند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور افزود: شهید ماموستا شیخ‌الاسلام یکی از شهدای روحانی عزیز کردستان بود که واقعا منادی وحدت بود و در طول عمر با برکت خود همواره در مسیر همدلی و اتحاد و دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب تلاش کرد.

وی در ادامه به شهادت ماموستا برهان عالی هم اشاره کرد و گفت: دلیل تروریست‌ها برای ترور این روحانی بزرگ، ندای همیشگی اتحاد و همدلی عنوان کردند.

عسکری گفت: استان شهید پرور کردستان چنین انسان‌های بزرگی را تربیت و در مسیر دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب تقدیم کرد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور تصریح کرد: حضور دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در استان کردستان که خود یکی از سکانداران تلاش در مسیر وحدت جهان اسلام هستند توفیق ارزشمندی برای مردم این استان و گامی در مسیر تعمیق بیش از پیش وحدت در این استان دانستند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا