اخبار ورزشی

آغاز رسیدگی به بزرگترین پرونده فساد در تاریخ فوتبال چین

آغاز رسیدگی به بزرگترین پرونده فساد در تاریخ فوتبال چین

– اخبار ورزشی –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، تلویزیون مرکزی چین گزارش داد که محاکمه چن ژیوآن، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال چین در بزرگترین کمپین مبارزه با فساد در تاریخ فوتبال این کشور از روز دوشنبه آغاز می‌شود.

این جلسات در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در دادگاه شهر هوانگشی در استان هوبی واقع در مرکز چین برگزار می‌شود. پنج متهم این پرونده تنها دو روز دیگر در دادگاه حاضر می‌شوند.

اینزاگی: باید مقابل فیورنتینا بهتر عمل می‌کردیم/ بازی با یوونتوس، تقابل دو تیم مشابه است

به گزارش روزنامه چینی گلوبال تایمز؛ کمپین کنونی مبارزه با فساد از یک سال پیش یعنی نوامبر ۲۰۲۲ آغاز شد. تحلیلگران می‌گویند که این کمپین از نظر مدت زمان و تعداد دستگیری رکوردها را شکسته و آن را به بزرگترین تلاش ضد فساد در تاریخ فوتبال چین تبدیل کرده است. کمپین مبارزه با فساد فوتبال توجه جامعه چین را به خود جلب کرده و هفته گذشته، تلویزیون مرکزی چین یک مستند در مورد مبارزه با رشوه نشان داد، آخرین قسمت در مورد پرونده فساد در فوتبال بیشترین بیننده را به خود جلب کرد، تعداد بازدیدها حتی از نمایش‌های تلویزیونی محبوب نیز بیشتر شد.

کمیسیون بازرسی انضباطی استان هوبی حزب کمونیست چین در فوریه سال جاری گزارش داد که چن ژیووان، رئیس وقت فدراسیون فوتبال چین به اتهام نقض قانون مورد بازجویی قرار گرفته و از تمام سمت‌هایش برکنار شده است. با تکمیل تحقیقات، پرونده برای رسیدگی و سیر مراحل قانونی به دادسرا منتقل شد. او در ماه سپتامبر رسماٌ به فساد مالی متهم شد.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا