کرمان

ائمه جمعه کرمان: یوم‌الله ۹دی نماد بصیرت و تکلیف‌گرایی ملت ایران است

به گزارش برگزیده های ایران از کرمان، حجت‌الاسلام مرتضی جعفری در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهر کوهبنان اظهار کرد: انقلاب اسلامی در چهل سال گذشته خدمت به محرومان را در راس کارها قرار داده، البته کمک‌های مومنانه و کمک به بیماران هم در شرایط کرونا در راستای خدمت‌رسانی به همگان است.

مردم در روز ۹ دی دفاع از ارزش‌ها را اولویت دانستند

امام‌ جمعه کوهبنان افزود: آمریکا به‌عنوان شیطان بزرگ است روحیه استکباری دارد و هر جا ظلمی مشهود است، حضور آمریکا را شاهدیم.

وی با تسلیت درگذشت شهادت‌گونه حاج‌حسن ایرلو دیپلمات کشورمان در یمن افزود: وی انسانی مجاهد و مبارز بود که سال‌ها در کنار سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی مبارزه کرد و برادر دو شهید بود.

جعفری ابراز داشت: مردمی بودن، اخلاص، انقلابی بودن، ولایت‌مداری، تدین، سرباز ولایت بودن، داشتن روحیه استکبارستیزی ، ساده‌زیستی، دفاع از مظلومان و… از ویژگی‌های سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی بود.

امام جمعه کوهبنان بیان داشت: در آستانه نهم دی‌ماه قرار داریم که بعد از دشمنی دشمنان، حماقت و جفای برخی افراد و فتنه فتنه‌گران نهم دی‌ماه خلق شد و مردم اعلام کردند ما ملت امام حسین (ع) هستیم که دفاع از ارزش‌ها را در اولویت برنامه‌ها داریم و این روز که به‌عنوان یوم‌الله ماندگار شده است، مردم حمایت خود را از ولایت و رهبری ثابت کردند.

ضرورت دوبانده شدن جاده ریگان_نرماشیر برای جلوگیری از ادامه تلفات

حجت‌الاسلام حبیب رضازاده امام جمعه ریگان از استاندار کرمان، فرماندار و نماینده شرق استان خواست نسبت به دوبانده شدن محور ریگان نرماشیر توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی ابراز کرد: فرماندار ریگان در ۸ سال دولت روحانی و اکنون در دولت آیت‌الله رئیسی در نماز جمعه حاضر و نسبت به عدم دوبانده‌شدن محور ریگان- نرماشیر که مطالبه مردم ریگان است، پاسخگو باشد.

امام جمعه ریگان با بیان اینکه ما تا کی باید شاهد از دست دادن جوانانی از خطه این شهرستان محروم در این جاده باشیم، افزود: با توجه به پرتردد بودن محور، مردم نیز با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

وی بیان داشت:رسانه‌های شهرستان و خبرگزاری‌ها نسبت به این جاده گزارش‌های متعددی کار کردند که جای تقدیر و تشکر دارد، اما تا اجرایی شدن آن نیز باید مطالبه مردم ریگان انعکاس داده شود.

امام جمعه ریگان به روز بصیرت و میثاق امت با ولایت اشاره و ابراز کرد: افرادی که بصیرت ندارند مانند بیچاره‌هایی هستند که در فتنه گرفتار شدند و مردم ۹دی مشت محکمی به دهان فتنه‌گران در حرکتی خودجوش زدند.

هیچ رژیمی قادر به حمله به ایران نیست

حجت‌الاسلام یاور نجم‌الدینی امام جمعه بخش طغرالجرد اظهار داشت: پنج شنبه ۹ دی‌ماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت که باید گرامی داشته شود.

وی ابراز داشت: این روز، روز تکلیف‌گرایی و عمل به هنگام مردم ایران انقلابی است.حماسه ۹ دی به نمادی از بصیرت، هوشمندی، تکلیف‌گرایی، مسئولیت‌شناسی، ولایت‌مداری و عشق به ولایت و رهبری تبدیل شد.

خطیب جمعه طغرالجرد در ادامه افزود: این روزها رژیم صهیونیستی صحبت از حمله به مراکز حساس ایران کرده است، حمله به ایران شبیه یک طنز است و واقعیت این است که نه آمریکا و نه اسرائیل و نه هیچ رژیمی قادر به حمله به ایران نیست.

برگزاری مراسم گرامیداشت ۹ دی در شهر انار

حجت‌الاسلام منتظری امام جمعه شهرستان انار اظهار داشت: در یوم‌الله ۹ دی که  روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است، ملت ایران تحت عنایت الهی و هدایت‌های ائمه اطهار(ع) خصوصاً حضرت سیدالشهداء(ع) بزرگترین توطئه خارجی و فتنه داخلی علیه انقلاب اسلامی و نظام ولایی را در هم شکست.

وی گفت: به‌مناسبت یوم‌الله ۹ دی ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه در خیابان امام، روبه‌روی مسجد صاحب‌الزمان(عج) مراسم باشکوهی با حضور اقشار مختلف مردم  برگزار می‌شود.

منتظری در ادامه ابراز کرد: آمریکایی‌ها، زمانی که دیدند قادر به اعمال تحریم‌های جدید نیستند و سیاست قاطع دولت سیزدهم   آنها را کلافه کرده است، تهدید های کلامی را به صهیونیست‌ها واگذار کردند.رژیم صهیونیستی در حدی نیست که بخواهد حمله نظامی به جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

وی تصریح کرد: ایران از چنان قدرت و اقتداری برخوردار است که اگر صهیونیست‌ها در قبال کشور عزیزمان حرکتی انجام دهند با پاسخ محکم و کوبنده مواجه خواهند شد.

حجت‌الاسلام منتظری افزود: از  پیگیری‌های نماینده مجلس حجت‌الاسلام  جلالی در خصوص تکمیل بیمارستان و ارتقاء بیمارستان از ۳۲ تختخوابی به ۳۸ تختخوابی تشکر می‌کنیم  و امیدواریم همان‌گونه که نماینده گفتند، شاهد افتتاح بیمارستان در دهه فجر امسال باشیم.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ب


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا