چهارمحال و بختیاری

عناوین روزهای بسیج ملی تغذیه اعلام شد

عناوین روزهای بسیج ملی تغذیه اعلام شد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران استان چهارمحال وبختیاری، سیدعلی درخشان افزود: با اشاره به شیوع چاقی در کشور افزود: بر اساس اعلام منابع رسمی، متأسفانه در ۴۰ سال گذشته شیوع اضافه‌وزن و چاقی در کودکان و نوجوانان دنیا بیش از ۴ برابر شده است.

وی تصریح کرد: در راستای آگاه سازی جامعه و تاکید بر ضرورت توجه به این مسئله، ۲۴ دیماه با عنوان شیوع چاقی در کشور نامگذاری شده است

به گفته وی، برای روزهای ۲۵ و ۲۶ دیماه نیز به ترتیب عناوین ” شیوع چاقی در کشور ” و “چاقی و بیماری های غیرواگیر ” انتخاب شده است.

وی “عوامل تغذیه ای موثر از چاقی (رفتارهای انتخاب غذایی، باورها و عادات نادرست غذایی (کودکان_بزرگسالان) )” و “ترویج فعالیت های بدنی در ادارات و مراکز جمعی” را به ترتیب عناوین روزهای ۲۶ و ۲۷ دیماه ۱۴۰۱ برشمرد.
وی اضافه کرد: “چاقی کودکان و راهکارهای کنترل آن” و “چاقی، جنسیت و عوامل فرهنگی” و “پیاده روی های خانوادگی، راهکاری برای کنترل وزن ” از دیگر عناوینی است که به ترتیب برای روزهای ۲۸ الی ۳۰ دیماه در نظر گرفته شده است.

مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: برای نخستین روز از بهمن ماه ۱۴۰۱ عنوان: “چاقی و کارشناسان تغذیه” و برای روزهای دوم و سوم بهمن ماه به ترتیب عناوین: “چاقی و جوانی جمعیت” و “چاقی شکمی و عوارض آن(آموزش به جامعه در خصوص نحوه اندازه گیری دور شکم و اندازه طبیعی آن برای مردان و زنان) ” انتخاب شده است.

درخشان افزود: “چاقی و راهکارهای غیر اصولی و کاهش وزن”، “چاقی و سلامت روان، چاقی، دارو درمانی و مکمل ها “و “چاقی و تغییر شیوه زندگی ” را از دیگر عناوینی برشمرد که به ترتیب برای چهارم الی هفتم بهمن ماه ۱۴۰۱ انتخاب شده است.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا