کردستان

اجرای امر به معروف و نهی از منکر پرونده‌های ورودی به دادگستری را کاهش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سنندج، محمود الله‌مرادی در نشست سازمان‌های نظامی و قضایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان با یادآوری اهمیت جایگاه دستگاه قضایی در جامعه، اظهار داشت: اگر این دستگاه نباشد، فساد جامعه را در برمی‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر بازدارنده و مانع بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است و در صورتی که این فریضتین الهی به صورت کامل جاری و ساری شود پرونده‌های ورودی به دادگستری کاهش خواهد یافت.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان در ادامه افزود: شوراهای امر به معروف در ادارات زیرمجموعه دستگاه قضا جز شوراهای برتر در استان هستند.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل تاکید بر ترویج تذکر لسانی تاکنون موردی از برخورد با ضابطین در استان نداشته‌ایم اما ایجاد شعب ویژه امر به معروف و نهی از منکر در دادگستری شهرستان‌های استان الزامی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت نظارت بر فضای مجازی تاکید کرد و گفت: افرادی که در فضای مجازی شایعه‌پراکنی، دروغ‌پراکنی و توهین و افترا می‌کنند در حقیقت منکر مرتکب می‌شوند که مستلزم برخورد و مقابله است. 

عیسی هواسی بازرس کل استان کردستان نیز در این نشست اظهار کرد: یکی از مسائل در تشکیلات و برای اجرای درست امر به معروف و نهی از منکر آموزش است که کار به تنش و یا موارد سلبی نکشد.

وی افزود: در سازمان بازرسی چون نیازمند همکاری و همیاری ستاد هستیم سامانه گزارشگران فساد داریم و افرادی که به مسائل جامعه هستند مشکلات را اگر ببینند به ما معرفی کنند که امران به معروف و ناهیان از منکر بهترین گزینه برای این موضوع هستند و ما از این افراد استقبال می‌کنیم.

زندانبانی اسلامی همان امر به معروف و نهی از منکر است

مراد فتحی مدیرکل زندان‌های و اقدامات تامینی استان کردستان نیز گفت: بحث زندانبانی اسلامی همان امر به معروف و نهی از منکر است.

وی افزود: اگرچه زندانبانی اسلامی طبق بخشنامه‌ و دستورالعمل است اما همان بحث امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح و تربیت است که در قالب‌های مختلف و خاصتا کلاس‌های آگاه‌سازی انجام می‌شود.

فتحی تصریح کرد: تا زمانی که فرد در زندان است، از سایر محکومیت‌ها در امان بوده و بعد از خروج نیز مرکز مراقبت‌های زندان چندماهی مراقب زندانی است که مرتکب جرم و جنایت نشوند.

وی عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر به معنای بازدارندگی و پیش‌بینی و پیشگیری است که ما ورود کرده‌ایم.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا