اخبار روز

ادامه درگیری‌ها در سودان با وجود آتش‌بس/ ۴۱۳ کشته آخرین آمار تلفات

ادامه درگیری‌ها در سودان با وجود آتش‌بس/ ۴۱۳ کشته آخرین آمار تلفات

سایت شبکه روسیا الیوم، ارتش سودان اعلام کرد که نیروهایش امروز حملات هوایی گسترده‌ای را علیه نیروهای پشتیبانی سریع در جنوب خارطوم پایتخت این کشور انجام دادند.

ارتش سودان همچنین اعلام کرد که عملیاتش در خارطوم همچنان ادامه دارد.

در این بیانیه آمده است که هزاران نیروی مسلح، اطلاعاتی و پرسنل ذخیره ارتش برای انجام یک عملیات زمینی در خارطوم مستقر شده‌اند.

ارتش سودان اعلام کرد که این عملیات زمینی پس از انجام یک عملیات تعیین کننده هوایی طی صبح امروز در دستور کار قرار گرفته است.

برخی منابع نیز از ادامه درگیری‌های شدید با سلاح‌های سبک و سنگین میان نیروهای ارتش و پشتیبانی سریع در شهر «ام درمان» خبر داده‌اند.

در همین حال، شاهدان عینی می‌گویند که ارتش برای اولین بار از زمان آغاز درگیری‌ها در روز شنبه، استفاده از موشک‌های هدایت شونده با دقت بالا را آغاز کرده است.

از سوی دیگر، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که طی درگیری‌های خشونت آمیز سودان تا کنون ۴۱۳ نفر کشته شده‌اند.

این سازمان همچنین تعداد مجروحان این درگیری‌ها را سه هزار و ۵۵۱ نفر اعلام کرد.

درگیری‌ها در سودان درحالی امروز برای هفتمین روز متوالی ادامه دارد که صبح امروز فرماندهی نیروهای پشتیبانی سریع در بیانیه‌ای اعلام کرد: بر اساس تفاهم های بین‌المللی، منطقه‌ای و داخلی، با آتش‌بس بشردوستانه به مدت ۷۲ ساعت از ساعت شش صبح امروز موافقت شد.

در بیانیه این نیروها به فرماندهی محمد حمدان قلو معروف به «حمیدتی» آمده است که «آتش بس به مناسبت عید سعید فطر و ایجاد گذرگاه‌های انسانی برای خروج شهروندان از مناطق درگیری» اجرایی می‌شود.

نیروهای پشتیبانی سریع سودان پس از آن موافقت خود را با آتش‌بس ۷۲ ساعته اعلام کردند که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا شامگاه پنج‌شنبه گفت‌وگوهای تلفنی مفصلی با حمیدتی و عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش و رئیس شورای حاکمیتی این کشور داشت و آنها را به برقراری آتش‌بس در تعطیلات عید سعید فطر تشویق کرد.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از صبح روز شنبه میان نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع بر سر قدرت آغاز شده است و باوجود اعلام آتش‌بس از روز چهارشنبه درگیری‌ها در مناطق مختلف این کشور همچنان ادامه یافت.

حملات متقابل ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع به یکدیگر به اموال عمومی خسارت وارد و تامین آب و برق را در برخی مناطق از خارطوم با مشکل مواجه کرده است.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا