سیاسی

 سیدرضا اکرمی: نهضت و مقاومت در کشورهای آمریکای لاتین به خاطر افکار امام خمینی است

 سیدرضا اکرمی: نهضت و مقاومت در کشورهای آمریکای لاتین به خاطر افکار امام خمینی است

سیدرضا اکرمی، عضو جامعه روحانیت مبارز با تأکید بر اینکه امام درست اندیشید و عمل کرد، گفت: الآن به طور کلی حتی اگر کشورهای آمریکای لاتین هم نهضت و مقاومتی می‌بینیم، به خاطر افکار امام خمینی(س) است. ما موظف هستیم این امام را به درستی بشناسیم، به دیگران بشناسانیم و شبهات، اشکالات یا حتی سؤالاتی که مطرح می‌کنند را به درستی پاسخ اقناعی بدهیم و اصل را بر روشنگری و آگاه‌سازی بگذاریم.

وی در واکنش به هجمه‌های علیه امام خمینی(س) در هفته دفاع مقدس گفت: من چون در آغاز طلبگی امام را از نزدیک دیدم و مبارزات امام را پیگیری می‌کردم، می‌توانم چند نکته محکم و مستند درباره امام بگویم. اولین نکته این است که امام یک مجتهد و فقیه از هر جهت برجسته بود. از نظر سواد اصولی، فقه، فلسفه، تفسیر قرآن و حتی دیوان و ادبیات امام یک فقیه مسلّم و قطعی بود.
عضو جامعه روحانیت مبارز افزود: نکته بعدی بینش امام است؛ امام یک بینش فرامکانی و فرازمانی داشت. به اعتبار اینکه مجتهد فقیه آینده را می‌دید، خود را برای آینده آماده می‌کرد. وقتی وارد مبارزه شد، با نظام پهلوی، آمریکا و کاپیتولاسیون در افتاد، همه اینها بر اساس بینش و دانشی بود که امام داشت؛ و درست اندیشید و عمل کرد تا در نتیجه سال ۵۷ به پیروزی شد.

وی با اشاره به شجاعت امام خمینی(س)، تأکید کرد: در بیان، قلم، مقاومت و ایستادگی مقابل دشمن، هیچ وقت امام نترسید. طرف مقابل را مرعوب می‌کرد ولی خودش مرعوب واقع نشد و واقعا با یک شجاعت علوی مسیر را ادامه داد تا به پیروزی رسید.

اکرمی اظهار کرد: من خودم خاطره‌ای دارم که امام به مؤتلفه فرموده بود من دنبال این هستم که استبداد را از ایران بردارم، دست استعمار را از بدن ایران قطع کنم و برای ظهور امام عصر(عج) زمینه‌سازی فراهم کنم. دو مطلب اولی که قطع استبداد و قطع دست استعمار بود، موفق شد و به اندازه خودش برای ظهور امام زمان(عج) هم زمینه‌سازی کرد.

وی افزود: الآن به طور کلی حتی اگر کشورهای آمریکای لاتین هم نهضت و مقاومتی می‌بینیم، به خاطر افکار امام خمینی(س) است. ما موظف هستیم این امام را به درستی بشناسیم، به دیگران بشناسانیم و شبهات، اشکالات یا حتی سؤالاتی که مطرح می‌کنند را به درستی پاسخ اقناعی بدهیم و اصل را بر روشنگری و آگاه‌سازی بگذاریم.

عضو جامعه روحانیت مبارز تأکید کرد: به نظر من می‌آید که هرکسی آزاده است، پیرو هر مرام و مذهبی باشد، باید نسبت به حرّ بودن، آزاداندیشی و آزادگی‌سازی امام احترام بگذارد. امام می‌گفت مردم قیّم نمی‌خواهند؛ مردم درست می‌اندیشند، این مردم ایران را زمان رسول اکرم(ص) نداشتیم. مردم ما مقاوم و شجاع هستند و باید با اخلاق محمدی(ص) با آنها برخورد و آگاه‌سازی کنیم و جلو برویم.

۲۱۹۲۲۰

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا