اقتصادی

احتمال افزایش ۴۰ درصدی قیمت انرژی در فرانسه ‌

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل برگزیده های ایران به نقل از راشاتودی، وزیر اقتصاد فرانسه اعلام کرد که مقامات این کشور تلاش می‌کنند با انجام اقدامات بیشتر مانع از افزایش بیشتر قیمت انرژی شوند.

وی در عین حال از امکان شکست سیاسی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری هشدار داد.

برونو لمایر امروز جمعه گفت: به آنچه در قزاقستان اتفاق می‌افتد نگاه کنید این کاملاً گویا است که وقتی قیمت انرژی به آستانه انفجار می‌رسد چه اتفاقی می‌افتد این از نظر سیاسی کاملاً خطرناک است.

وی افزود: اگر ما راه حلی برای قیمت انرژی در روزهای آینده پیدا نکنیم فرانسه تا پایان ماه ژانویه شاهد افزایش ۳۵ تا ۴۰ درصدی قیمت خواهد بود.

براساس این گزارش این اقدام در پی بحران انرژی اروپا است که در ماه‌های اخیر شدت بیشتری یافته و قیمت انرژی در تمام قاره به سطح تاریخی خود رسیده است.

اوایل این هفته قیمت گاز در آلمان ۵ درصد افزایش یافت و به ۹۳.۳ مارک در هر مگاوات ساعت رسید.

در فرانسه قیمت انرژی موضوعی کاملاً حساس شده است. دولت ماه‌ها است با شورش‌های خیابانی مواجه است. این اقدامات حتی به شورش‌های ضد دولتی هم تبدیل شده  است.

در آستانه افزایش شدید قیمت انرژی دولت فرانسه تلاش می‌کند تا با کاهش دادن مصرف  انرژی خانوارها مانع از رشد بیشتر قیمت‌ها شود. 

در حال حاضر قیمت‌ها بالا می‌رود و کاهش مالیات‌ها بر روی هزینه‌های انرژی که به منظور حمایت از این بخش انجام می‌گرفت دیگر کافی نیست.

لمایر می‌‌گوید: هزاران شغل وابسته به انرژی است و به این دلیل است که ما شبانه‌روزی برای پیدا کردن راه‌حل برای بحران انرژی کار می‌کنیم.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا