اصفهان

گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی ذوب آهن با کشورهای آفریقایی

گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی ذوب آهن با کشورهای آفریقایی

به گزارش برگزیده از اصفهان، وزیر شهرسازی کشور «نیجر» در رأس هیئتی از فعالین اقتصادی و صنعتی قاره آفریقا و همچنین سفرای کشورهای نیجر، غنا، ساحل عاج، کنیا، سنگال، مالی، بورکینافاسو، زیمباوه و گینه با حضور در ذوب‌آهن اصفهان، ضمن بازدید از خط تولید با مدیرعامل و تنی چند از مسئولان این مجتمع عظیم صنعتی دیدار و گفتگو کردند.

این هیئت سیاسی و اقتصادی در راستای برنامه‌های دولت سیزدهم مبنی بر شناسایی فرصت های تجاری بین کشورهای قاره آفریقا و ایران به اصفهان سفر کرده و بازدید از صنایع ایران بخشی از برنامه این سفر است.

وزیر شهرسازی کشور نیجر در این دیدار اظهار کرد: هدف از این سفر و بازدید، توسعه همکاری و تعامل اقتصادی و تجاری با ایران است که امیدوارم نتیجه آن، امضای قراردادهای اقتصادی و تجاری باشد.

وی افزود: در این بازدید، کیفیت فنی و توانایی ایران را از نزدیک مشاهده کردیم و این امر ما را به توسعه همکاری ها ترغیب کرد.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان نیز گفت: این مجتمع عظیم صنعتی با برخورداری از ۵۳ سال تجربه، هم اکنون توانایی تولید محصولات صنعتی و خاص را دارد و ۴۰ درصد از محصولات خود را صادر می کند.

وی افزود: این شرکت در سه محور پیشران توسعه ایران است و توسعه حمل و نقل ریلی را با تامین ریل خطوط بین شهری و مترو رقم زده است.

کوهی گفت: این مجتمع عظیم صنعتی با تولید تیرآهن های بال پهن نقش خود را به عنوان پیشران صنعتی شدن ساختمان سازی در ایران ایفا کرده است؛ افزایش سرعت ساخت و ساز، افزایش ایمنی و کاهش قیمت تمام شده که حاصل کاهش زمان پروژه های ساختمان سازی است از جمله مزایای اصلی استفاده از این محصولات ذوب آهن اصفهان است.

تولید آرک های معدنی

وی ادامه داد: در کنار تامین نیاز ریلی کشور و صنعت ساختمان به مقوله تولید آرک های معدنی نیز ورود کردیم که این محصول در گشودن جبهه های کاری و ایمن سازی معادن نقش کلیدی دارد.

مدیرعامل ذوب آهن ابراز امیدواری کرد این بازدید منجر به گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی با کشور نیجر و دیگر کشورهای آفریقایی از جمله در زمینه صادرات محصولات و صادرات خدمات مهندسی شود.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا