Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
احداث ۳۵ هکتار گلخانه طی یکسال گذشته در لرستان - خبرگزاری برگزیده های ایران
لرستان

احداث ۳۵ هکتار گلخانه طی یکسال گذشته در لرستان

احداث ۳۵ هکتار گلخانه طی یکسال گذشته در لرستان

به گزارش برگزیده های ایران لرستان،سید عماد شاهرخی در نشست هم اندیشی معاونان بهبود تولیدات دامی منطقه ۴ کشور که در خرم‌آباد و با هدف بهبود تولید گوشت قرمز و مرغ برگزار شده بود، اظهار کرد: یکی از چالش‌های عمده ما در بخش کشاورزی با وجود اینکه نقش بخش کشاورزی در تولید ناخالص ملی را ۱۳ درصد عنوان می‌کنند به سرمایه‌گذاری در این حوزه مربوط می‌شود.

وی افزود: در همه کشورهای توسعه یافته به میزان اینکه جی پی تی در توسعه و اقتصاد آنها نقش دارد تسهیلات در اختیارشان قرار می‌گیرد، این در حالی است که این رقم در کشور ما بعد از انقلاب بیش از ۵ درصد نبوده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی لرستان با بیان اینکه توسعه در بخش کشاورزی نیازمند حمایت و توجه ویژه است اظهار داشت : با توجه به میانگین تولید و اشتغال بخش کشاورزی در استان‌های منطقه ۴ نیاز است به این بخش توجه بیشتری شود.

شاهرخی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری و اشتغال در بخش کشاورزی از بخش صنعت و خدمات ارزان‌تر است، عنوان کرد: از طرفی سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی زودبازده هم است.

وی خاطرنشان کرد:

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان میانگین کشوری تولید و اشتغال در بخش کشاورزی را ۱۹ درصد برشمرد و گفت: این در حالی است که این رقم در لرستان ۲۹ درصد است.

شاهرخی یادآورشد: طبق برنامه وزیر جهادکشاورزی قرار است میزان تولید محصولات کشاورزی در سال ۱۴۰۴ از ۱۲۵ میلیون تن به ۱۵۰ میلیون‌تن برسد، تحقق این برنامه مستلزم افزایش سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی است، البته سرعت عمل در اجرا و تکمیل طرح‌ها نیز بسیار مهم است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه تا قبل از روی کارآمدن دولت سیزدهم حجم گلخانه‌های استان ۷۸ هکتار بوده است، خاطرنشان کرد: اما ظرف یکسال گذشته ۳۵ هکتار گلخانه احداث شده است، که در بهمن ماه افتتاح می‌شوند.

شاهرخی به خرید ۵۰۰ تن گوشت منجمد نیز اشاره کرد و گفت: دولت برای خرید این میزان گوشت که آن را با قیمت ۱۵۵ هزار تومان عرضه می‌کند، یارانه ۳۵ میلیارد تومانی پرداخت کرده است.

وی تاکید کرد: همچنین ۱۲۰۰ تن مرغ منجمد نژاد آرین را خریداری کرده که بابت یارانه آن ۲۵ میلیارد تومان پرداخت کرده است.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا