زنجان

احصای مشکلات ۳۵۰ واحد صنعتی در کلینیک صنعت بسیج/لزوم تسریع در تعیین تکلیف مدیریت‌ها

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زنجان محسن حمیدی در حاشیه جلسه کلینیک صنعت بسیج استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران با تاکید بر لزوم تغییر مسیر استقلال صنعت در استان به صنایع تبدیلی، تجارت الکترونیکی و صنایع نوآورانه اظهار کرد: مشکل اصلی صنعت در استان زنجان در حال حاضر بلاتکلیف بودن امور است.

عضو اتاق بازرگانی استان زنجان به گذشت چهار ماه از استقرار دولت جدید اشاره و تصریح کرد: بلاتکلیفی عجیبی در بین مدیران، کارمندان و از همه مهمتر پیگیری امور در بین متولیان مشاهده می شود.

وی با تاکید بر لزوم تسریع در امور مربوط به تثبیت امور مدیریتی افزود: واقعیت این است که اعضای کمیسیون صنعت کلینیک بسیج می‌دانند امور مربوط به واحدهای صنعتی را از چه طریق باید پیگیری کنند.

حمیدی به برگزاری جلسات متعدد در کلینیک بسیج برای پیشبرد امور واحدهای صنعتی مشکل‌دار اشاره کرد و گفت: یادمان باشد کشور ما در شرایط خاصی قرار گرفته و در امور مدیریتی نباید فقط یک ساعت هم تلف شود.

عضو اتاق بازرگانی استان زنجان به مشکلات ایجاد شده در دولت قبلی که مهمترین آن نهادینه کردن ناامیدی است، اشاره و تاکید کرد: به همین دلیل است که ما از دولتی که اسمش را جهادی و انقلابی گذاشته انتظار بیشتری برای تعیین تکلیف داریم.

وی با اذعان به اینکه بسیاری از امور در کشور ما به مدیرکل گره خورده است، ادامه داد: با توجه به محرز بودن تغییرات در سطوح مدیریتی ما مطمئن نیستیم که پیگیری امور می‌تواند در شرایط فعلی نتیجه‌بخش باشد.

حمیدی با تاکید بر اینکه کلینیک بسیج کمک به رفع مشکلات واحدهای مسئله‌دار را از وظایف خود می‌داند، افزود: در حال حاضر بلاتکلیفی خاصی در کلینیک شهرک صنعتی، کلینیک بسیج و حتی مرکز فوریت‌های سرمایه‌گذاری استانداری زنجان مشاهده می‌شود.

عضو کلینیک بسیج استان زنجان با تاکید بر اینکه فعالان کلینیک بسیج با همه ظرفیت فعالیت و اقدام به احصای مشکلات در شهرک‌های مختلف کرده است، افزود: اعضای این کلینیک بدون دریافت حق جلسه و یا هر چشم داشتی فعالیت می‌کنند به همین دلیل است که انگیزه مضاعفی برای رفع مشکلات دارند.

وی با اشاره به احصای مشکلات ۱۰۸ واحد و طرح در جلسات متعدد برگزار شده افزود: برای رفع مشکلات این واحدها راهکار ارائه شده و در صورت نیاز در جلسات جهش تولید مطرح شده است.

حمیدی ۸۰ درصد مشکلات واحدهای صنعتی را سرمایه در گردش اعلام کرد و گفت: برای رفع این مشکل هم راه‌کارهایی طراحی و ارائه شده است.

عضو کلینیک بسیج استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر برای آغاز احداث واحد صنعتی تسهیلاتی پرداخت نمی‌شود، ادامه داد: بر اساس مصوبات موجود، پرداخت تسهیلات به واحدهای دارای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی ارائه می‌شود.

وی با تشریح روند جذب و برگشت پول بین واحد تولیدی و بانک‌ها افزود: این روش اشکالاتی دارد که بارها مطرح شده و راه‌کار آن نیز تزریق تدریجی پول به واحد تولیدی و یا همان پیش‌بینی شیب ملایم برای تزریق و خارج کردن سرمایه از واحد تولیدی است، چراکه ورود و خروج پول به واحد تولیدی کمک به ایجاد نوعی سکته در روند امور واحدهای تولیدی است.

حمیدی تعداد واحدهای صنعتی عارضه یابی شده، در شهرک صنعتی اشراق را ۳۵۰ واحد اعلام کرد و گفت: ۱۰۸ واحد از این تعداد وارد مرحله مشاوره شده و مکاتباتی هم برای رفع مشکلات آنها با دستگاه‌های ذیربط انجام شده است.

عضو اتاق بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه اعضای کلینیک بسیج مشکلات شهرک روی را نیز احصا و پایش کرده‌اند، افزود: این نیروها در حال حاضر در شهرک نوآوران در حال فعالیت هستند ضمن اینکه کلینیک بسیج در شهرستان‌های ابهر و خرم‌دره هم زیر نظر سپاه همان شهرستان‌ها تشکیل و اقدام به احصای مشکلات می‌کنند.

وی هدف اصلی از تشکیل کلینیک بسیج صنعت را جلوگیری از بیکاری و کمک به ایجاد اشتغال عنوان و تاکید کرد: اعضای این کلینیک حداکثر تلاش خود را برای حل مشکلات واحدهای صنعتی در ابعاد مختلف از جمله مکان و سرمایه در گردش البته بعد از امکان سنجی انجام می‌دهند.

حمیدی با برشمردن نمونه‌هایی از رفع مشکلات واحدهای صنعتی برای پیشگیری از بیکاری کارگران در حوزه‌های مانند مالیات و یا تامین سرمایه در گردش ادامه داد: اعضای این کلینیک دلسوزانه در حال فعالیت هستند و ماموریت خود را کمک به تحقق اقتصادی کشور می‌دانند.

عضو اتاق بازرگانی استان زنجان هدف کلینیک بسیج صنعت را گره‌گشایی از مشکلات احصا شده عنوان کرد و گفت: اعضای این کلینیک به صورت رفاقتی و با خواهش اقدام به رفع و رجوع ترک فعل‌های انجام شده در دستگاه های دولتی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: انتظار ما از مسؤولان استانی رفع بلاتکلیفی از مدیریت استان است تا بتوانیم نسبت به رفع مشکلات اقدامات مورد نیاز را انجام دهیم.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴/ق


 2021-12-06 02:04:56

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا