اخبار روز

تحولات اوکراین| پشت پرده انتقال جنگنده اف-۱۶ به کی‌یف/ اذعان زلنسکی به تسلط روسیه بر آسمان اوکراین

تحولات اوکراین| پشت پرده انتقال جنگنده اف-۱۶ به کی‌یف/ اذعان زلنسکی به تسلط روسیه بر آسمان اوکراین

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برگزیده های ایران،  “لارنس ویلکرسون”، سرهنگ نیروهای مسلح آمریکا در مصاحبه‌ای به این واقعیت اشاره کرد که مجتمع صنایع نظامی ایالات متحده  از نابودی حداکثری هواپیماهای جنگنده اف-۱۶ توسط روسیه در اوکراین حتی سود می‌برد. به گفته وی، این امر به مجتمع صنایع نظامی اجازه می دهد تا سفارشات جدیدی از سایر کشورها دریافت کند.

ویلکرسون گفت: «ممکن است سرنگون کردن جنگنده‌های F-16 نسبت به سایر هواپیماها سخت‌تر باشد، اما در نهایت آنها نیز سرنگون خواهند شد. روس‌ها هواپیماهای کافی دارند و در نبرد هوایی بسیار قدرتمند و کارآمد هستند. بنابراین F-16 ها نیز سرنگون خواهند شد. و در این صورت در شرکت لاکهید (یکی از شرکت‌های مجتمع صنایع نظامی) آنها فقط دست‌های خود را به علامت خوشحالی بهم می‌مالند.» 

این سرهنگ آمریکایی یادآور شد: به طور کلی با توجه به درگیری نظامی در خاک اوکراین و گسترش ناتو، مجتمع صنایع نظامی آمریکا سفارشات زیادی دریافت کرده و درآمد زیادی از این وضعیت کسب می‌کند.

این در حالی است که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌ جمهوری اوکراین با اعتراف به تسلط مطلق روسیه بر آسمان کشورش، تاکید کرده که کی‌یف به ۱۶۰ جنگنده اف-۱۶ برای جلوگیری از تسلط هواپیماهای روسی بر حریم هوایی اوکراین نیاز دارد.

وی شب گذشته در مصاحبه با شبکه تلویزیونی پرتغالی RTP گفت: «در حال حاضر ما در مورد تحویل آتی ۵۰ تا ۶۰ فروند جنگنده توافق داریم. چرا این را می‌گویم؟ زیرا در زمان های مختلف تعداد جنگنده‌های متفاوتی خواهیم داشت. در مجموع، ما به ۱۶۰ جنگنده نیاز داریم تا نیروی هوایی قدرتمندی داشته باشیم و بتوانیم فرصت تسلط بر حریم هوایی کشورمان را از روسیه بگیریم.»

زلنسکی افزود که تحویل جنگنده‌های وعده داده شده توسط غرب «دیرتر از زمانی که او می‌خواست» انجام می‌شود و در شرایط کنونی تسلط روسیه در آسمان «مطلق» است. وی یادآور شد که با توجه به پیچیده بودن روند آموزش خلبانان، جنگنده‌های اف-۱۶  باید در ابتدای سال آینده در آسمان اوکراین ظاهر شوند.

روز پنج شنبه روزنامه “نیویورک تایمز” به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد که کی‌یف تلاش می‌کند تحویل جنگنده‌های F-16 را در پس زمینه احتمال تغییر در وضعیت سیاسی در کشورهای غربی، به ویژه ایالات متحده، هر چه سریعتر هماهنگ کند. 

در ادامه می‌توانید تحولات مربوط به پانصد و پنجاه و پنجمین روز جنگ اوکراین را دنبال بفرمایید:

***

پنتاگون قراردادی  ۱۹۲ میلیون دلاری برای تامین موشک برای اوکراین امضا کرد

بامداد امروز، جمعه پنتاگون گزارش داد که وزارت دفاع آمریکا قراردادی به ارزش  ۱۹۲ میلیون دلار با شرکت آمریکایی ریتون (Raytheon) برای خرید موشک‌های ضد هوایی AMRAAM در چارچوب بخشی از بودجه کمک نظامی به اوکراین امضا کرده است. 

در این بیانیه آمده است: «شرکت تسلیحات موشکی و دفاع ریتون (Raytheon Missiles and Defense) قراردادی به ارزش ۱۹۲ میلیون دلار برای تهیه موشک‌های پیشرفته هوا به هوای میان‌برد (AMRAAMs) منعقد کرده است. انتظار می رود این قرارداد تا ۲۹ نوامبر سال ۲۰۲۴ بطور کامل اجرا شود. پرداخت از محل وجوه بودجه کمک نظامی به اوکراین در چارچوب سال مالی ۲۰۲۳ انجام خواهد شد.»

پیش از این، در اواخر ماه آگوست، کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید بسته کمک نظامی جدید ایالات متحده به اوکراین را اعلام کرد. ارزش تسلیحات انتقال یافته به کی‌یف در چارچوب این بسته ۲۵۰ میلیون دلار خواهد بود. به گفته آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، کی‌یف سیستم‌های موشکی پرتاب چندگانه HIMARS ، موشک‌های مورد نیاز   سیستم های دفاع هوایی و گلوله‌های توپخانه را دریافت خواهد کرد. علاوه بر این، پنتاگون سلاح‌های سبک، تجهیزات مین زدایی و قطعات یدکی را در اختیار ارتش اوکراین قرار خواهد داد.

در عین حال، سابرینا سینگ، معاون سخنگوی پنتاگون، یادآور شد که بسته جدید کمک نظامی ایالات متحده به اوکراین شامل مهمات خوشه‌ای نمی‌شود. به گفته وی، پنتاگون بودجه لازم برای ارائه کمک نظامی به کی‌یف را حداقل تا پایان ماه سپتامبر در اختیار دارد.

نماینده کنگره: در جنگ اوکراین روسیه پیروز شده و غرب شکست خورد

مارجوری تیلور گرین، نماینده مجلس نمایندگان کنگره آمریکا بامداد امروز، جمعه گفت که روسیه در حال پیروز شدن در مناقشه نظامی در اوکراین است در حالی که مقامات واشنگتن همچنان درباره وضعیت دروغ می‌گویند.

وی در یک سخنرانی خود گفت: «آمریکا در مورد وضعیت اوکراین دروغ می‌گوید و این تراژدی است. واقعیت این است که غرب- در حال شکست خوردن است و روسیه برنده این ماجرا می‌شود.» 

به گفته این نماینده کنگره، ایالات متحده با حمایت از مقامات بی‌کفایت کی‌یف، مرگ افراد بی گناه اوکراینی را تامین مالی می‌کند. در عین حال، واشنگتن باید در مورد صلح صحبت کند، نه آنکه برای ادامه جنگ سلاح به اوکراین بفرستد!

رئیس سابق کمیته نظامی ناتو مفید بودن F-16 برای کی‌یف را زیر سئوال برد

هارالد کوجات، رئیس سابق کمیته نظامی ناتو و بازرس کل بوندسوهر (ارتش آلمان) معتقد است که تحویل جنگنده های F-16 هم موفقیت کی‌یف در میدان نبرد کمک نمی‌کند. 

این مقام سابق ناتو بامداد امروز، جمعه در مصاحبه با نشریه Die Weltwoche گفت: «آیا سلاحی وجود دارد که به لطف آن اوکراین بتواند موقعیت استراتژیک خود در جبهه نبرد با روسیه را تغییر دهد؟ <...> مورد بعدی که امید می رود روند را تغییر دهد جنگنده‌های F-16 هستند. او البته، وجود این جنگنده یک تقویت کننده خواهد بود،  ولی نباید فراموش کنیم که سیستم‌های دفاعی روسیه بسیار مؤثر و کارآمد هستند.»

کوجات یادآور شد که بسیاری از نمونه‌های تجهیزات نظامی ارسال شده به اوکراین به‌عنوان نوعی برگ برنده ارائه شده‌اند تا بتوانند به شدت بر تعادل قوا تأثیر بگذارد، ولی چنین نشده است. این مقام نظامی سابق آلمان همچنین به موشک‌های کروز دوربرد تائوروس اشاره کرد که در حال حاضر بحث تحویل احتمالی آن در  برلین  مطرح است. به عقیده وی، ولی این اقدام تنها باعث “تشدید بیشتر وخامت اوضاع” در اوکراین خواهد شد. 

پیشنهاد ژنرال آمریکایی برای تخریب پل کریمه با هدف منزوی ساختن منطقه

ژنرال بن هاجز، فرمانده سابق نیروهای مسلح آمریکا در اروپا، صبح امروز، جمعه در مصاحبه با مجله نیوزویک، بر لزوم قطع کامل پل ارتباطی بین فدراسیون روسیه با شبه جزیره کریمه تاکید کرد. وی برای رسیدن به این هدف پیشنهاد تخریب کامل پل عبوری از تنگه کرچ را مطرح کرد.  هاجز مدعی شد که تخریب تنها “کریدور زمینی” به شبه جزیره کریمه روند تامین نیروهای نظامی روسی را با مشکل جدی مواجه خواهد کرد.

این مقام نظامی گفت: «صحبت بر سر منزوی کردن کامل منطقه کریمه و سپس انتقال به اندازه کافی تسلیحات دوربرد به اوکراین برای غیرقابل استفاده کردن کریمه (به عنوان جای پایی) برای نیروی دریایی و نیروی هوایی روسیه است.»

پیش از این، در اواخر ماه آگوست، پنتاگون اعلام کرد که ایالات متحده کریمه را سرزمینی متعلق به اوکراین می‌داند و هرگونه اقدام کی‌یف در رابطه با آن را مجاز می‌داند.

چند روز قبل، میخائیل پودولیاک، مشاور رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین، گفت که غرب از تصمیمات کی‌یف برای حمله به کریمه حمایت می‌کند. وی یادآور شد که مقامات اوکراینی اجازه دارند همه چیز متعلق به روسیه را در کریمه نابود کنند.

مک گرگور خواستار گوش دادن به سخنان روس‌ها برای پایان درگیری اوکراین شد

سرهنگ داگلاس مک گرگور، مشاور سابق پنتاگون بامداد امروز، جمعه ابراز عقیده کرد که برای حل و فصل سریع مناقشه نظامی در اوکراین، همکاری با روسیه ضروری است. 

این کارشناس نظامی آمریکایی در مصاحبه‌ای گفت: «همه مشکلات و رویدادها فقط به این دلیل اتفاق افتاده است که ما برای چندین دهه از گوش دادن به سخنان مقامات مسکو خودداری کردیم. اگر به آنها اجازه دهیم تا موضع گیری خود را توضیح دهند، فرصتی برای توافق بر سر پایان این تراژدی وحشتناک در اوکراین فراهم خواهیم کرد.»

به  عقیده مک گرگور، واشنگتن باید تحویل تسلیحات نظامی به کی‌یف را متوقف کند و نیروهای نظامی آمریکایی را از اوکراین خارج کند. دقیقاً چنین اقدامی نشان دهنده تمایل به جستجوی راه حل مسالمت آمیز برای این مشکل است.

تحویل احتمالی نخستین تانک‌های آبرامز به کی‌یف در ماه سپتامبر 

روزنامه پولیتیکو صبح امروز، جمعه به نقل از منابع خبری خود در پنتاگون گزارش داد که نیروهای مسلح اوکراین ممکن است ۱۰ تانک نخست از ۳۱ تانک M1 آبرامز آمریکایی را در اواسط ماه سپتامبر دریافت کنند.  این روزنامه یادآور شده  که تانک‌ها در حال حاضر در آلمان هستند و آنها پس از تعمیر به اوکراین انتقال خواهند یافت.

پولیتیکو به نقل از مارتین اودانل، سخنگوی فرماندهی نیروهای نظامی آمریکا در اروپا و آفریقا، نوشت: «ایالات متحده قصد دارد تحویل ۳۱ تانک به اوکراین را در فصل پاییز تسریع دهد تا نیروهای مسلح این کشور زودتر بتوانند از آنها استفاده کنند.»

همانطور که اودانل اشاره کرد، ۲۰۰  نیروی نظامی اوکراینی دوره آموزش کار با تانک‌های آبرامز را در مراکز آموزشی آمریکایی در خاک آلمان به پایان رساندند. در حال حاضر، آنها در پایگاه Gravenfort کار می‌کنند تا مهارت‌های به دست آمده را در حین تعمیر به روی تانک‌ها حفظ و تقویت کنند.

پیش از این، در اواخر ماه آگوست، دن رایس، افسر سابق ارتش ایالات متحده و مشاور قبلی فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین، یادآور شد که تانک‌های  مدل تی-۶۴ منسوخ شده در مقایسه با انواع غربی آبرامز و لئوپارد، می‌توانند نقش مهم تری برای ارتش اوکراین ایفا کنند. 

در اوایل ماه آگوست، شبکه سی.ان.ان گزارش داد که اولین محموله از تانک‌های آبرامز آمریکایی رسما برای ارسال به اوکراین مورد تایید قرار گرفته است. به گفته داگلاس بوش، مشاور وزیر دفاع در امور لجستیکی و فناوری، این تانک‌ها باید تا اوایل پاییز به اوکراین برسند.

خلبانان اوکراینی تا شش ماه در دانمارک و  تا دو سال در انگلیس آموزش می‌بینند

یوری ایگنات، سخنگوی فرماندهی نیروی هوایی نیروهای مسلح اوکراین اعلام کرد که خلبانان نظامی اوکراینی به مدت چهار تا شش ماه در دانمارک و یک یا دو سال در انگلیس پرواز با جنگنده‌های اف-۱۶ را فراخواهند گرفت. 

وی گفت: «همه به زمان بندی علاقه مند هستند، البته آنها ممکن است متفاوت باشند، زیرا هر کسی آمادگی فردی متفاوتی دارد. اما قبلاً در ایالات متحده، شرکای غربی ما و ما با خوش بینی گفتیم که [دوره آموزشی] شش ماه خواهد بود و در ایالات متحده حتی گفته شد که چهار ماه ممکن است کافی باشد.»

ایگنات تصریح کرد که نظامیان اوکراینی که به دانمارک رفتند تاکنون ساعت‌ها پرواز با هواپیماهای ساخت شوروی را به پایان رسانده بودند و تجربه رزمی داشتند و بازآموزی آنها برای کار بر روی جنگنده‌های غربی زمان می برد.

وی افزود: «انگلیس اکنون در حال آموزش فارغ التحصیلان رشته خلبانی در اوکراین در سال ۲۰۲۳ است. این برنامه شامل مطالعه عمیق زبان انگلیسی و اصطلاحات پرواز  به انگلیسی، کنترل یک هواپیمای سبک و به عنوان مرحله بعدی، یک جنگنده است. همه اینها حداقل یک یا دو سال طول خواهد  کشید.»

اعلام آمادگی زلنسکی برای نامزدی در صورت برگزاری انتخابات در اوکراین

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌ جمهوری اوکراین اعلام کرده است که در صورت برگزاری انتخابات در این کشور در سال ۲۰۲۴، آماده است برای دومین دوره نامزد این پست شود.

وی شب گذشته در مصاحبه با شبکه تلویزیونی پرتغالی RTP گفت: در سال ۲۰۲۴، اگر درگیری نظامی ادامه داشته باشد و انتخابات هم برگزار شود، هرگز در زندگی‌ام کشورم را ترک نخواهم کرد.

به گزارش این شبکه، بدین ترتیب رئیس جمهوری اوکراین به طور ضمنی قصد خود برای نامزدی تنها در صورت فراهم شدن برگزاری انتخابات را اعلام کرده است.

چند روز قبل، زلنسکی گفت که برگزاری انتخابات در زمان حکومت نظامی در کشور ممنوع است، اما اگر پارلمان از تغییرات در قوانین حمایت کند، غرب حمایت مالی کند و ناظران بین‌المللی «به تک تک سنگرها» بروند، می‌توان آن را سازمان‌دهی کرد.

زلنسکی در بهار ۲۰۱۹ به عنوان رئیس جمهوری اوکراین انتخاب شد، انتخابات بعدی در این کشور برای ۳۱ مارس ۲۰۲۴ برنامه ریزی شده بود. با این حال، به دلیل حکومت نظامی در اوکراین، رای گیری نمی تواند انجام شود.

بورل از اتحادیه اروپا خواست برای پیوستن ۱۰ کشور به اتحادیه آماده شود

جوزپ بورل، رئیس دیپلماسی اروپایی روز پنجشنبه اعلام کرد که کشورهای نامزد عضویت، از جمله اوکراین، تنها در صورتی می توانند به اتحادیه اروپا بپیوندند که همه پیش شرط ها را برآورده کرده باشند، البته اتحادیه اروپا هم باید برای پیوستن حداکثر ۱۰ کشور عضو جدید آماده باشد. 

وی از کشورهای اروپایی خواست تا پارامترهای احتمالی برای گسترش این اتحادیه را تعیین کند. به گفته بورل، این امر به کشورهای نامزد انگیزه می‌دهد. وی در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست غیررسمی وزرای خارجه اتحادیه اروپا در شهر تولدو افزود: ما باید برای گسترش و ورود احتمالی ۱۰ عضو جدید آماده شویم.

با این حال، این دیپلمات اروپایی همچنین اذعان کرد که برخی کشورها به ویژه اوکراین برای آماده شدن برای عضویت در اتحادیه اروپا به کمک زیادی نیاز دارند و اقدامات بسیاری باید انجام دهند.

اقدام تحریک آمیز اوکراین در جریان چرخش بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی 

وزارت دفاع فدراسیون روسیه روز پنج شنبه اعلام کرد که کی‌یف در جریان برنامه چرخش بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) در نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا  تلاش کرد تا با اقدامات تحریک آمیز نیروهای مسلح روسیه را مجبور به واکنش کرده و آنها را بدنام کند.

طبق این اطلاعات، طرف اوکراینی از وسایلی برای شبیه سازی انفجار مهمات در مسیر حرکت خودروی بازرسان آژانس استفاده کرده است.

در این بیانیه آمده است: «علی‌رغم تحریک طرف اوکراینی، پرسنل نظامی روسیه از عبور امن ناظران مأموریت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و رسیدن آنها به نیروگاه زاپروژیا اطمینان حاصل کردند».

ارتش روسیه در منطقه گذرگاه ناظران آژانس به نیروگاه زاپروژیا آتش بس اعلام کرد و آن را به شدت رعایت کرد. روز گذشته روند چرخش دیگری از ناظران ماموریت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا انجام شد. این گروه ماموریتی شامل پنج بازرس است که وظیفه آنها مشاهده و ارزیابی وضعیت ایمنی این تاسیسات در مدت طول حضورشان در آنجا خواهد بود.

چند روز قبل، رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که نیروهای نظامی اوکراینی در جریان ضد حمله خود در حال تشدید حملات خود در منطقه نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا هستند که خطر آسیب رسیدن به این تاسیسات را افزایش می‌دهد. او اظهارات گذشته خود در مورد غیرقابل قبول بودن حملات از یا به سمت یک نیروگاه هسته‌ای را مورد تاکید دوباره قرار داد.

وزیر خارجه اوکراین به منتقدان ضد حمله ارتش اوکراین توصیه کرد دهان خود را ببندند

دیمیتری کوله‌با، وزیر امور خارجه اوکراین روز پنج شنبه در یک نشست خبری به خبرنگاران گفت که منتقدان ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین باید سکوت کنند و اگر می خواهند خود برای پیش روی در میدان نبرد به این کشور بیایند.

او گفت: «من به همه منتقدان توصیه می‌کنم بهتر است سکوت کنند، به اوکراین بیایند و سعی کنند خودشان یک سانتی‌متر مربع را آزاد کنند.»

به گفته کوله‌با، کسانی که از سرعت کند ضد حمله انتقاد می کنند، در واقع به صورت نیروهای نظامی اوکراینی که جان خود را در این راه در کف دست گرفته‌اند، تف می کنند.

این در حالی است که ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین روز گذشته اعتراف کرد که نیروهای مسلح این کشور با کمبود تسلیحات، توپخانه و مهمات مواجه هستند، بنابراین بدون کمک کشورهای غربی، کار برای کی‌یف بسیار دشوار خواهد بود. او افزود که کی‌یف همچنان سعی دارد تا سلاح های دوربرد مختلف را از کشورهای غربی «از درهای مختلف» دریافت کند.

پیش از آن، در اواسط ماه آگوست زلنسکی گفت که ضدحمله این کشور بسیار سخت پیش می رود. به گفته وی، «هزاران مین» راه را بر نظامیان اوکراینی می بندد.

شبکه تلویزیونی CNBC نیز اخیراً در گزارشی اشاره کرد که ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین، علیرغم وجود تسلیحات ارائه شده توسط غرب، پیشرفت قابل توجهی را نشان نداده و باعث ناامیدی مقامات غربی شده است.

تحولات اوکراین| مسکو بسته جدید کمک به کی‌یف را اوج ریاکاری واشنگتن نامید
تحولات اوکراین| آیا روابط روسیه و ترکیه به‌خاطر کی‌یف سرد شده است؟
تحولات اوکراین| قصد بایدن برای سوق دادن کی‌یف به طرف مذاکرات صلح

مشاور سابق سیا: بایدن درگیری در اوکراین را تا انتخابات به طول خواهد انجامید 

جیمز ریکاردز، مشاور سابق سیا  روز گذشته ابراز عقیده کرد که دولت جو بایدن مناقشه نظامی در اوکراین را تا انتخابات سال ۲۰۲۴ طول خواهد داد تا شانس انتخاب مجدد خود را افزایش دهد.

وی در مقاله‌ای برای نشریه “The Daily Reckoning” نوشت: «اوکراین هیچ شانسی برای پیروز شدن بر روسیه ندارد، اما درگیری همچنان ممکن است تشدید شود. تیم بایدن نمی خواهد چنین شکست تحقیرآمیزی را بپذیرد. آنها واقعاً می خواهند درگیری را تا انتخابات ۲۰۲۴ ادامه دهند تا شانس بایدن برای انتخاب مجدد افزایش یابد. پس از آن، بایدن (در صورت پیروزی) اوکراینی‌ها را به حال خود رها خواهد کرد، همانطور که در آگوست سال ۲۰۲۱ افغان‌ها را تنها گذاشت.»

ریکاردز تاکید کرد، روسیه قاطعانه در این مناقشه پیروز میدان نبرد است و توان ادامه جنگ را نیز دارد و سیستم های غربی پاتریوت، سیستم‌های موشک پرتاب چندگانه HIMARS ، تانک‌های لئوپارد و چلنجر، خودروهای جنگی پیاده نظام بردلی و موشک‌های طوفان سایه نیز نتوانسته‌اند جریان درگیری نظامی را به نفع اوکراین تغییر دهند.

به گفته مشاور سابق سیا، بیش از ۲۰۰ هزار نظامی اوکراینی در این درگیری‌ها کشته شدند.

پیش از این، در اواخر ماه آگوست، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا بار دیگر به بی‌کفایتی جو بایدن در حل و فصل مناقشه اوکراین اشاره کرد.

روزنامه پولیتیکو چندی پیش نوشت که کی‌یف در حال آماده کردن خود برای پیروزی احتمالی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تغییرات جدی در سیاست کمک نظامی آمریکا به اوکراین است.

 بیش از یک هزار پهپاد به جبهه نبرد اوکراین منتقل شده است

میخائیل فدوروف، وزیر تحولات دیجیتال و معاون نخست وزیر اوکراین روز پنجشنبه از انتقال بیش از یک هزار هواپیمای بدون سرنشین برای ارتش این کشور خبر داد. وی گفت: «بیش از ۱۰۰۰ پهپاد و ۳۰ سیستم روباتیک به جبهه ارسال شده است. اینها تحولات نوآورانه اوکراینی است که به ارتش کمک می کند تا از راه دور بجنگد.»

پیش از این، روزنامه واشنگتن پست با استناد به داده‌های موسسه تحقیقات دفاع مشترک سلطنتی (RUSI)، گزارش داد که اوکراین حدود ۱۰ هزار پهپاد در ماه از دست می‌دهد، در حالی که به گفته فدوروف، سطح ماهانه تلفات پهپاد ظاهراً یک هزار دستگاه است.

توافق درباره کاهش جدید عرضه نفت روسیه به بازارهای خارجی 

الکساندر نوواک، معاون نخست وزیر روسیه روز پنج شنبه در نشستی به ریاست ولادیمیر پوتین، اعلام کرد که روسیه و اوپک هفته آینده پارامترهای جدیدی را برای کاهش عرضه نفت ارائه خواهند کرد.

به گفته وی، روسیه موفق شده تا با شرکای خود در اوپک بر سر کاهش عرضه نفت روسیه به بازارهای خارجی به توافق برسد. با این حال، پارامترهای اصلی هفته آینده اعلام خواهد شد.

کشورهای اوپک پلاس در سال آینده مجموعاً تولید نفت خود را کاهش خواهند داد. بنابراین کاهش ۱.۳۹ میلیون بشکه در روز خواهد بود. این امر برای دستیابی و حفظ ثبات بازار نفت ضروری است.

معاون نخست وزیر در ماه ژوئن گفته بود که روسیه کاهش داوطلبانه تولید نفت خود را به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز تا سال ۲۰۲۴ تمدید خواهد کرد. به گفته وی، کشور در حال حاضر در این سطح از تولید قرار دارد.

در تاریخ ۵ اکتبر سال ۲۰۲۲، اعضای اوپک پلاس توافق کردند که از ماه نوامبر تولید نفت خود را به میزان ۲ میلیون بشکه در روز کاهش دهند و توافق را تا پایان سال ۲۰۲۳ تمدید کنند. این تصمیم مورد حمایت همه اعضای ائتلاف از جمله روسیه قرار گرفت.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا