بین الملل

واکنش حماس و جهاد اسلامی به جنایت بیمارستان «المعمدانی» غزه

واکنش حماس و جهاد اسلامی به جنایت بیمارستان «المعمدانی» غزه

جنبش حماس در اولین واکنش خود به قتل عام در بیمارستان المعمدانی در غزه، خواستار تحرک فوری جامعه بین‌الملل و کشورهای اسلامی و عربی برای توقف جنایات وحشیانه رژیم اشغالگر و بازخواست و مجازات سران این رژیم به خاطر ارتکاب ۱۱ روز جنایت جنگی علیه مردم غزه شد.

جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به جنایت در بیمارستان المعمدانی اعلام کرد که کشتارهای دشمن صهیونیست ما را مرعوب نکرده و باعث نخواهد شد که خاک خود را ترک کنیم، بلکه بر عزم ما در پایبندی به مقاومت خواهد افزود.

مبارزان مقاومت در شهر الخلیل در واکنش به بمباران بیمارستان المعمدانی در غزه و کشتار وحشیانه صدها زن و کودک در این بیمارستان، در ورودی شهرک بیت امر در شمال این شهر با نظامیان صهیونیست وارد درگیری مسلحانه شدیدی شدند.

فلسطینیان ساکن کرانه باختری طی فراخوان‌هایی خواستار اعتصاب سراسری در این منطقه و رویارویی با نظامیان اشغالگر اسرائیلی در واکنش به کشتار وحشیانه فلسطینیان در بیمارستان معمدانی در غزه شدند.

حسین الشیخ دبیر کمیته مرکزی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) اظهار داشت که «هیچ عقل انسانی و اخلاقی قتل عام در بیمارستان المعمدانی را بر نمی‌تابد. آنچه اتفاق افتاد نسل کشی جمعی است».

وی افزود: «از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم که فورا برای توقف این قتل عام‌ها مداخله کرده و سکوت در قبال این جنایت پذیرفتنی نیست».

خبرنگار مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین از غزه گزارش داد که بیمارستان المعمدانی یا «الاهلی العربی» یکی از مهم‌ترین بیمارستان‌های نوار غزه است که در محله الزیتون در جنوب شهر غزه واقع است.

این بیمارستان متعلق به کلیسای معمدانی در فلسطین است و از قدیمی‌ترین بیمارستان‌های فلسطین به شمار می‌رود.

۳۱۰۳۱۰

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا