زنجان

ادامه بارش‌ها تا اواخر روز جمعه در زنجان/ دمای سرد تا اواسط هفته آینده استقرار می‌یابد

محمدرضا رحمن‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در زنجان از آغاز فعالیت سامانه بارشی در استان خبر داد و اظهار کرد: با ورود این سامانه بارشی شاهد آسمانی غالبا ابری و وزش باد نسبتا شدید خواهیم بود که به تدریج با بارش باران و در ارتفاعات بارش برف نیز همراه خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان به کاهش دما در مناطق مختلف استان اشاره و تصریح کرد: از اواخر وقت امروز به دلیل همین کاهش دما، بیشتر بارش‌ها به صورت برف خواهد بود.

وی به تداوم بارش‌های پیش‌بینی شده در سطح استان طی روز جمعه اشاره کرد و گفت: برای گردنه‌ها و مناطق برف‌گیر وقوع کولاک برف پیش‌بینی شده است.

رحمن‌نیا به توصیه به مردم برای پرهیز از سفرهای غیرضروری در شرایط فعلی جوی اشاره کرد و افزود: همچنین در این بازه زمانی باید از فعالیت‌های کوهنوردی و عمرانی هم پرهیز شود.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان به کاهش دمای روی داده در سطح استان از امروز اشاره و تصریح کرد: استقرار دمای سرد و شرایط یخبندان تا اواسط هفته آینده در استان ادامه می‌یابد.

وی با اشاره به صدور هشدار جوی نارنجی (آمادگی) توسط سازمان، اظهار کرد: بر اساس این هشدار احتمال بارش برف و باران، وقوع تگرگ و رعد و برق، کاهش محسوس دما و وزش باد نسبتا شدید وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان به آغاز فعالیت سامانه بارشی در سطح استان از صبح امروز اشاره و تصریح کرد: این سامانه تا صبح شنبه در استان فعال خواهد بود.

وی لغزندگی معابر و اختلال در تردد، احتمال انسداد برخی مسیرها، آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیرها، مه‌آلودگی و کاهش دید و کولاک برف به ویژه در محورهای کوهستانی و مناطق بادگیر را از مخاطرات پیش‌بینی شده در مدت زمان فعالیت سامانه بارشی فعال در سطح استان اعلام کرد.

رحمن‌نیا با بیان اینکه سامانه بارشی مد نظر در حال حاضر در همه نقاط استان فعال است، افزود: اگر مراقبت لازم انجام نشود، ممکن است به محصولات و تاسیسات کشاورزی خسارت وارد شود.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان با توصیه به مردم برای انتقال دام از واحدهای فرسوده، کسب اطمینان از عملکرد سیستم‌های گرمایشی و تنظیم دمای سالن‌ها، اعمال تهویه در مرغداری‌ها و دامداری‌ها و تهیه خوراک پرانرژی برای دام‌ها، محافظت از تاسیسات کشاورزی و استفاده از ضد یخ در رادیاتور ماشین‌آلات، محافظت از انبارها، گلخانه‌ها، و تنظیم دما، جمع‌آوری و حمل محصولات برداشت شده به محل‌های مناسب، ادامه داد: محافظت از نهال‌ها، خودداری عشایر در عبور از ارتفاعات، و حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها هم باید در این شرایط جوی مد نر قرار گیرد.

وی ادامه داد: عایق‌بندی و محافظت از کندوها و خودداری از استقرار در ارتفاعات و کنار جاده‌ها، عدم کوددهی به استخرهای پرورش ماهی گرم‌آبی و کاهش غذادهی به میزان نصف نرمال، شکستن یخ‌ها و هوادهی به منظور پیشگیری از یخ‌ بستن آب استخرها و کاهش اکسیژن محلول در آب، تنظیم جیره غذایی در مزارع پرورش ماهی، و قطع آن در زمان افت شدید دما، پاکسازی، تنظیم و کنترل درجه دریچه‌های ورودی و خروجی آب استخرها و جلوگیری از آب گل‌آلود به استخرها و در نهایت فاصله گرفتن از مناطق پرخطر به هنگام وقوع رعد و برق از دیگر توصیه‌های کارشناسان به هنگام صدور هشدارهای جوی است.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴/۴/ق


 2021-11-11 18:11:23

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا