خراسان شمالی

افزایش قیمت میوه برای شب یلدا تخلف است

مجید صفری، دبیر اتحادیه میوه و تره بار عمده بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در بجنورد در رابطه با وضعیت میوه شب یلدا در بازار اظهار کرد: هیچ گرانی تحت عنوان میوه شب یلدا ابلاغ نشده است و هر گونه افزایش قیمت تحت این عنوان در سطح شهر تخلف محسوب می شود.

وی ادامه داد: در داخل استان نه تنها با کمبود میوه مواجه نیستم، بلکه شرایط به گونه ای شده که عرضه بیش از میران تقاضا است.

صفری با اشاره به ممنوعیت صادرات و هزینه های بالای تولید میوه گفت: کشاورزان در آستانه ورشکستگی قرار دارند، همچنین هزینه های سبد، حمل و نگهداری سردخانه، جمع آوری، سموم نگه داری، هزینه های بالایی را برای کشاورز و باغدار تحمیل می کند ، براین اساس فروش هر نوع از میوه با قیمت کمتر از ۱۰ هزار تومان برای تولیدکننده صرفه اقتصادی ندارد.

وی یاداور شد: کمیسیون نظارت باید در آستانه شب یلدا، بازرسی بر بازار میوه را بیشتر داشته باشند، زیرا فروشنده خرد، موظف است براساس میوه ای که از میدان بار خریداری می کند، ۳۰ درصد به فاکتور خرید اضافه کند و بالاتر از آن تخلف محسوب می شود.

دبیر اتحادیه میوه و تره بار عمده بجنورد خاطرنشان کرد: در حال حاضر قیمت عمده میوه هایی همچون سیب درجه یک از ۱۰ تا ۱۴ هزار تومان، پرتقال درجه یک از هشت تا ۱۲ هزار تومان، انار درجه یک از ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان، هندوانه پنج تا ۶ هزار تومان و کدو بین چهار تا پنج تومان در میدان بار بجنورد عرضه می شود.

انتهای پیام/ن


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا