اجتماعی

ارائه خدمات درمانی به بیش از ۳۰ هزار مبتلا به کرونا/ ۵ میلیون دز واکسن نورا به چرخه توزیع وارد می‌شود

حسین صمدی‌نیا، رئیس‌ بیمارستان فوق تخصصی بقیه الله الاعظم(عج) در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت برگزیده های ایران، با تسلیت به مناسبت فرارسیدن شهادت حاج قاسم و ایام فاطمیه، اظهار کرد: بیمارستان بقیه الله (عج) در دل بحران و دفاع مقدس برای کمک و درمان مصدومین و به ویژه مصدومان شیمیایی ایجاد شده و خدمات برجسته ای ارائه کرد. بعدها در هر بحرانی که نظام جمهوری اسلامی را تهدید کرد این بیمارستان نقش آفرینی داشته است.

وی با اشاره به کمک‌های پرستاران و کادر درمان به جبهه مقاومت، خاطرنشان کرد: برای کمک به مدافعان حرم، برخی از کادر درمان و پزشکان به محور مقاومت اعزام شدند، پرستاران ما حضور طولانی در صحنه های دفاع از حرم و نبرد با داعش داشتند به طوری که می‌توان شهید قاسمی را یکی از افتخارات این بیمارستان برشمرد که در سوریه به شهادت رسیدند.

رئیس‌ بیمارستان فوق تخصصی بقیه الله الاعظم(عج) به تلاش‌های این بیمارستان برای ریشه کردن ویروس کرونا اشاره و عنوان کرد: از ابتدای کرونا و در طول دو سال اخیر در مواجهه با این ویروس، بیمارستان به بیش از ۳۰ هزار بیمار به صورت بستری یک روزه و چند روزه خدمات ارائه کرده است. همچنین بیش از ۱۰ برابر این آمار، بیماران سرپایی در حوزه های مختلف مانند در اورژانس، خدمات سی تی اسکن و پی سی آر و آزمایشگاهی و… خدمات درمانی دریافت کرده‌اند. 

وی با اعلام کاهش میزان بیماران بستری در بیمارستان بقیه الله، تصریح کرد: در یک دوره اوج بیماری کرونا ما شاهد روزانه ۵۵۰ بستری و ۱۰۰ بیمار در بخش های ویژه بستری بودیم. تعداد بیماران ما در اوج های بیماری در موج‌های نوسان داشته است و در زمانی ما شاهد حضور ۵۰۰ تا ۶۰۰ بیمار در اورژانس بیمارستان برای ویزیت و بستری و خدمات دیگر بودیم اما به لطف خدا، با تلاش و زحمات همه و واکسیناسیون عمومی از سوی دولت، در حال حاضر شاهد کاهش بیماران بستری شده و از طرفی کاهش مراجعات به اورژانس هستیم به طوری که در اورژانس ممکن است در شبانه روز ممکن است حدود ۱۰۰ بیمار مشکوک به علائم به علائم تنفسی مراجعه کنند و خوشبختانه آمار بیماران بستری کرونایی این بیمارستان تک رقمی شده است و این خبر بسیار مطلوبی است که باید مردم بدانند. 

صمدی نیا، با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ابراز کرد: بسیار امیدوارم که این شرایط در بیمارستان استمرار داشته باشد، افرادی که دو دز واکسن خود را تزریق کرده اند نیاز است که در صورت سپری شدن سه ماه از تزریق، به مراکز درمانی مراجعه و دز سوم واکسن را تزریق کنند.

رئیس‌ بیمارستان فوق تخصصی بقیه الله الاعظم(عج) تلاش‌های دانشمندان و پژوهشگران دانشگاه را مهم توصیف کرد و گفت: ما طی روزهای گذشته شاهد رونمایی فاز سوم واکسن نورا در دانشگاه بودیم، امروز از مردم می‌خواهیم برای تکمیل تعداد مورد نیاز ما برای این واکسیناسیون کامل ما را همراهی کنند، قرار است ۱۰ هزار از افراد را با هماهنگی با وزارت بهداشت بتوانیم در این فاز سوم واکسینه کنیم و در عین حال بتوانیم وارد تولید انبوه و عرضه انبوه این واکسن شویم.

وی ادامه داد: ما امروز ۵ میلیون واکسن تولید شده داریم و بلافاصله می تواند به روند واکسیناسیون در کشور کمک کند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا