اخبار ورزشی

نهتانی: تن به تن شدن با بوکسورهای اردن اتفاق خوبی بود/ حضور سه بوکسور در بازی‌های آسیایی قطعی شده است

نهتانی: تن به تن شدن با بوکسورهای اردن اتفاق خوبی بود/ حضور سه بوکسور در بازی‌های آسیایی قطعی شده است

– اخبار ورزشی –

محمود نهتانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری برگزیده های ایران، در خصوص اردوی مشترک ملی‌پوش بوکس با اردن اظهار داشت: با برنامه‌ریزی فدراسیون از سوم مردادماه در اردن هستیم و این اردو تا ۲۶ مردادماه ادامه خواهد داشت. اردن در المپیک ۲۰۲۰ توکیو موفق به کسب ۵ سهمیه شد و مربی جوانان و بزرگسالان این کشور از کوبا است و این باعث شده که تیم خوبی داشته باشد. در این اردو تیم اصلی اردن حضور دارد که در قهرمانی جهان ازبکستان موفق به تاریخ‌سازی شد.

وی تصریح کرد: در این مسابقات محمد ابوجیاح در وزن ۶۰- کیلوگرم موفق به کسب مدال برنز شد که اولین مدال جهانی این کشور در قهرمانی جهان بود. اردن تیم خیلی خوبی است و بچه‌ها هر پنجشنبه یک بازی تدارکاتی یا اسپارینگ که برد و باخت مشخص نمی‌شود، انجام می‌دهند. در مجموع اردوی خیلی خوبی است و هدف ما نیز تن به تن شدن بوکسورها با بوکسورهای خوب اردن بود که اتفاق بسیار خوبی است.

شروع خوب قشلاقی در بوکس حرفه‌ای/ بوکسور تایلندی حریف تایسون ایرانی نشد

 

مربی تیم ملی بوکس با اشاره به برگزاری اردوی مشترک تیم ملی با ترکیه و حضور در تورنمنت بوسنی عنوان کرد: بعد از این اردو که ۲۶ مردادماه به پایان می‌رسد، از ۲۹ مردادماه تا ۱۲ شهریور در تهران میزبان بوکسورهای ترکیه خواهیم بود  و ۱۵ شهریورماه نیز تیم ملی به تورنمنت بوسنی اعزام می‌شود و ۲ مهرماه نیز تیم به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شود.

نهتانی در خصوص غیبت شریفی و مقصودی در اردوی اردن و اینکه گفته می‌شود شریفی قید حضور در بازی‌های آسیایی را زده است، گفت: فکر می‌کنم طوفان شریفی یک مشکل خانوادگی دارد و با حضور در فدراسیون این موضوع را اعلام کرده بود. مسلم مقصودی نیز در وزن ۷۱- کیلوگرم نفر اول بود، اما متاسفانه به خاطر سربازی نتوانست تیم ملی را همراهی کند.

وی در خصوص اینکه ترکیب ۵ نفره تیم ملی برای حضور در بازی‌های آسیایی مشخص شده است، گفت: در صحبت با استاد نهرودی قرار شد در بازگشت تیم ملی از اردوی اردن در خصوص نفرات اعزامی تصمیم قطعی گرفته شود. اگر اتفاق خاص پیش نیاید حضور دانیال شه‌بخش، علی حبیبی‌نژاد و ایمان رمضانپور در ترکیب تیم اعزامی به بازی‌های آسیایی قطعی شده است، اما در خصوص سایر اوزان تصمیم قطعی گرفته نشده است و قرار است در بازگشت در این خصوص تصمیم‌گیری شود.

مربی تیم ملی بوکس در پاسخ به این سوال که میثم قشلاقی همچنان شانسی برای حضور در بازی‌های آسیایی خواهد داشت، گفت: میثم به سمت بوکس حرفه‌ای رفته است و حدود یک ماهی می‌شود که با اجازه فدراسیون در تایلند حضور دارد. باید او بازگردد تا ببینیم نهرودی چه تصمیم می‌گیرد.

نهتانی در خصوص تاثیر اردوهای تدارکاتی در موفقیت ملی‌پوشان در بازی‌های آسیایی گفت: قطعاً بازی تدارکاتی تاثیر خیلی زیادی در روند رو به رشد بچه‌ها خواهد داشت و مشکل اصلی ما نداشتن اردو و بازی‌های تدارکاتی است. اردوها، مسابقات و تورنمنت‌ها خیلی به بچه‌ها کمک می‌کند. در مسابقات جهانی ازبکستان ۹ مدال طلا از ۱۳ مدال را بوکسورهای آسیایی گرفتند که نشان دهنده این است که مدال گرفتن در آسیا مانند کسب مدال جهانی است.

وی در خصوص شانس بوکسورهای ایران برای کسب سهمیه المپیک گفت: در بازی‌های آسیایی همه کشورها با قدرت حاضر خواهند شد؛ چون نفرات اول و دوم سهمیه المپیک را کسب می‌کنند. امیدوارم بچه‌ها ما نیز بتوانند نتایج مطلوبی در این مسابقات بگیرند و موفق به کسب سهمیه المپیک شوند. مسابقات بعدی کسب سهمیه نیز مسابقات جهانی است که هنوز میزبان آن مشخص نیست.

مربی تیم ملی در خصوص شرایط شه‌بخش برای موفقیت در بازی‌های آسیایی گفت: دانیال در وزن ۶۰- موفق به کسب مدال جهانی و مدال آسیایی شد. قرار است او در بازی‌های آسیایی مانند المپیک توکیو یک وزن پایین‌تر بیاید و دوباره خود را در این وزن محک بزند. تمامی حریفان دانیال را می‌شناسیم و با چند نفر از آنها تن به تن شده است. عبدالمالک خاراکوف از ازبکستان که مدال طلای جهان را دارد و محمدابوجیاج از اردن که مدال طلای آسیا و برنز جهان را کسب کرده است از حریفان اصلی دانیال در بازی‌های آسیایی هستند.

نهتانی خاطرنشان کرد: تن به تن شدن با حریف اردنی در این اردو خیلی به دانیال کمک کرد. دانیال بوکسور بسیار زرنگی است و وقتی با یک بوکسور بازی کند تقریباً می‌فهمد چه کاری باید انجام بدهد و غیر از این دو نفر، بوکسور قزاقستانی که مدال طلای جهان در وزن ۵۴-  را دارد و حالا به وزن ۵۷- کیلوگرم آمده است نیز از دیگر رقبای شه‌بخش است. بوکسورهای تایلند، هلند و مغولستان نیز خیلی خوب هستند. همانطور که ما آنها را می‌سنجیم، دانیال نیز یکی از حریفان قدرتمند آنها خواهد بود. امیدوارم در نهایت شه‌بخش از تجربیات و اردوهای تدارکاتی نهایت استفاده را ببرد. به بازی‌های آسیایی و کسب نتیجه بسیار امیدوار هستیم.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا