علمی و فناوری

رنو مگان در پیست رکورد زد / عکس

رنو مگان در پیست رکورد زد / عکس

در ژانویهٔ امسال رنو مگان RS اولتیمه به‌عنوان آخرین محصول رنو اسپرت معرفی شد و ازاین‌پس تمام محصولات پرفورمنس رنو با برند آلپین ارائه خواهند شد. بااین‌حال، هاچ‌بک داغ رنو هنوز نمی‌خواهد صحنه را ترک کند و اخیراً رکورد جدیدی را شکسته است. مگان RS در نسخهٔ تروفی R هم‌اکنون سریع‌ترین خودروی محرک جلو در پیست هوکنهایم محسوب می‌شود. مردان نشریهٔ اسپرت اتو با ثبت تایم یک دقیقه و ۵۹.۲ ثانیه این رکورد جدید را به ثبت رسانده‌اند.

رنو مگان در پیست رکورد زد / عکس

بیشتر بخوانید:

رازگشایی از ویدیوی حرف های جنجالی رییس سازمان فضایی ترکیه / زلزله مرگبار بر اثر شلیک ماهواره ای تیتانیوم به اعماق زمین؟

نوشته دلخراش یک پدر برای گزارش جنجالی درباره پیشرفت عجیب و غریب علم ژنتیک و تولد فرزند

غول ۵۴ متری سفارش «پوتین» ساخته شد و پرواز کرد!

البته خودرویی که رکورد را شکسته کاملاً استاندارد نیست زیرا صندلی‌های عقب آن حذف شده و برای کاهش وزن حدود ۱۳۰ کیلوگرمی، به رینگ‌های جدیدی مجهز شده است. بااین‌حال، زیر کاپوت همان پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری توربوشارژ استاندارد کارخانه‌ای قرار دارد که ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این هاچ‌بک داغ فرانسوی روی لاستیک‌های بریجستون پوتنزا S007 RS قرار گرفته و کریستین گبهارت پشت فرمان آن نشسته است. برای یادآوری، مگان RS تروفی R در پیست افسانه‌ای نوربرگ‌رینگ هم رکورد سریع‌ترین خودروی محرک جلو را در اختیار دارد و در پیست سوزوکا هم همین عنوان را از آن خود کرده است.

رنو مگان در پیست رکورد زد / عکس

این رکوردها قطعاً نشان می‌دهند که هاچ‌بک داغ رنو چقدر توانمند است. بااین‌حال، متأسفانه با توجه معرفی نسخهٔ تولید محدود اولتیمه در ژانویهٔ ۲۰۲۳، مگان RS به‌زودی با خط تولید خداحافظی خواهد کرد. طبق آخرین اطلاعات، انتظار می‌رود عرضهٔ این ماشین در بازارهای جهانی اواخر امسال خاتمه یابد. فعلاً نمی‌دانیم که آیا این هاچ‌بک داغ فرانسوی جانشین مستقیمی با موتور درون‌سوز خواهد داشت یا نه اما با توجه به حرکت رنو به سمت الکتریکی‌سازی، احتمال رخ دادن این اتفاق ضعیف به نظر می‌رسد.

۵۸۳۲۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا