سیاسی

خبرهای مهم فرماندهان ارتش درباره دستیابی ایران به فناوری های جدید دفاعی

خبرهای مهم فرماندهان ارتش درباره دستیابی ایران به فناوری های جدید دفاعی

امیر سرتیپ نوذر نعمتی، جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره توان پهپادی نیروی زمینی ارتش گفت: در فناوری‌های روز دنیا، نیروی مسلح هر کشوری در لبه فناوری قرار می‌گیرند و تحقیق و تولید بیشتر محصولات ابتدا در سازمان‌های تحقیقاتی نیروهای مسلح انجام می‌شود و وقتی زمان عملیاتی آن به پایان می‌رسد، مصرف تجاری و عمومی آن محصول آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: سامانه‌های بدون‌سرنشین و پهپادها هم از این مساله مستثنی نیستند. سال‌هاست که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در این زمینه تحقیقات گسترده‌ای انجام داده‌اند و ما امروز در جایگاه بالایی در صنعت پهپادی در میان کشورهای دنیا قرار داریم.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه نیروی زمینی با توجه به نوع ماموریتی که دارد، از تنوع تجهیزات برخوردار است که پهپاد هم یکی از این تجهیزات است، اظهار کرد: در همه رده‌های نیروی زمینی از گروهان و گردان تا بالاترین رده از پهپاد استفاده می‌کند.

امیر سرتیپ نعمتی درباره نوع پهپادهای به کار رفته در نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: ما در نیروی زمینی از همه ماموریت‌های پهپادها از جمله ماموریت مراقبت، شناسایی، تهاجمی و رزمی استفاده می‌کنیم.

وی درباره عملکرد پهپادهای به کار رفته در رزمایش اخیر ارتش گفت: در نیروهای مسلح به طور کلی و در ارتش به طور خاص هیچ محصولی تا مراحل ارزیابی عملیاتی خود را طی نکرده باشد، در رزمایش به کار نمی‌رود. آن محصول ابتدا باید مراحل ارزیابی عملیاتی خود را طی کند و همچنین آموزش اپراتورها انجام شود.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: رزمایش پهپادها ابتدا در سطح تیپ و گردان‌ها برگزار می‌شود تا در نهایت در رزمایش اصلی مورد ارزیابی قرار بگیرد. ماموریت نیروی زمینی در این رزمایش متنوع بود و ما نمره بسیار بالایی در این رزمایش از سوی داوران دریافت کردیم. ارزیابی خیلی خوبی از عملیات همه پهپادهای نیروی زمینی بدست آمد.

امیر سرتیپ نعمتی درباره اجرای عملیات پرواز گروهی پهپادها بیان کرد: ما در حال طی این مسیر هستیم. تاکنون پرواز گروهی جنگنده‌های با سرنشین انجام شده است، اما پرواز جمعی پهپادها در واقع یک فناوری به روزی است که ما از مدتی قبل در نیروی زمینی، ارزیابی داخلی برای دستیابی به این توانایی را آغاز کرده که در این رزمایش نمونه‌ای را ارائه دادیم و در رزمایش های بعدی نمونه‌های دیگری به کار خواهیم گرفت.

تولید قدرت دفاعی عامل فضای امن آسمان ایران است

همچنین ایلنا نوشت؛

امیر سرتیپ دوم محمد یوسفی خوش قلب، معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی در جمع کارکنان این نیرو با اشاره به برگزاری برنامه‌ها و ماموریت‌های مختلف پدافند در شهریور و مهرماه سال جاری افزود: برگزاری بزرگداشت ۱۰۸ شهید نیروی پدافند، مراسم عهد سربازی و رزمایش مشترک پهپادی که با شکوه و اقتدار خوبی انجام شد نشان‌دهنده این است که ما پرقدرت و با انگیزه هر چه بیشتر در جهت ادامه راه شهدا مصمم هستیم.

امیر سرتیپ دوم خوش قلب با بیان اینکه رزمایش مشترک پهپادی ارتش دستاوردهای خوبی بدنبال داشت، تصریح‌کرد: اولین دستاورد بکارگیری رادار سه بعدی دقیق و بومی شهید جلیلوند بوده که در کشف دقیق اهداف رزمایشی بسیار موفق بود و مورد تحسین داوران و مهمانان رزمایش قرار گرفت.

وی دومین دستاورد رزمایش مشتر پهپادی را کشف اهداف خصوصا اهداف پهپادی در محیطی بدون انتشار امواج خواند و افزود: در این رزمایش تلفیق دقیق با بکارگیری اپتیک، جنگال ، رادار و پهپاد در کشف و اقدام علیه اهداف هوایی به معرض ارزیابی گذاشته شد.

معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی خاطرنشان‌کرد: انتقال سکوی زمین پایه به هوا یکی از موارد بسیار مهم و دستاوردی بسیار بزرگ در سطح نیروهای مسلح بود که مدت‌هاست در پی اجرای آن بودیم که در این رزمایش به صورت کاملا موفق انجام شد.

امیر سرتیپ دوم خوش قلب انجام عملیات واکنش سریع کاملا غافلگیرانه و در فضای پر مبهم برای دشمن، ارتقای دست بلند پدافند در کشف و درگیری هوا به هوا را از دیگر دستاوردهای این رزمایش دانست.

وی اظهار داشت: امروز نیروی قدرتمند پدافند هوایی در ساخت، نگهداری از تجهیزات عمده و آماده به کار در یک مسیر توسعه قرار گرفته و این جز با همت کارکنان متخصص و ولایت مدار این نیرو به وجود نیامده است.

معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه تولید قدرت دفاعی عامل فضای امن آسمان ایران است، گفت: باید خود را به نیروی ایمان و دانش و دستیابی به تخصص مسلح کنیم و اگر به دنبال امنیت پایدار هستیم فقط باید خود را قوی کنیم و تولید قدرت کنیم.

وی گفت: امروز خیلی از دشمنان و فریب خوردگان قدرت و توان دفاعی ما را تکذیب می کنند ولی ما باید با رعایت موارد امنیتی در رزمایش ها قدرت خود را نشان دهیم.

امیر سرتیپ دوم خوش قلب با اشاره به فضای مخرب مجازی و رسانه‌ای دشمن در جنگ ترکیبی با سرمایه‌های کلان علیه ما گفت: فضای مجازی با اینکه می تواند یک فرصت باشد، اگر با آگاهی و شناخت و دانش وارد آن نشویم و به تکنیک‌ها و تاکتیک‌های دشمن آشنا نباشیم قطعا در معرض تهدید و آسیب جدی قرار خواهیم گرفت و مهم ترین اهداف آن جامعه و کانون خانواده است.

۲۱۹۲۱۹

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا