فرهنگ و هنر

شش کیلو طلای شاپور بختیار در فرودگاه توقیف شد

شش کیلو طلای شاپور بختیار در فرودگاه توقیف شد

به گزارش خبرگزاری برگزیده، روز دوشنبه یکم بهمن ۱۳۵۸ پنج شمش طلا از چمدان یکی از اقوام بختیار در فرودگاه که قصد داشت آن‌ها را به طور قاچاق برای شاپور بختیار که در آن برهه در پاریس به سر می‌برد بفرستد، توسط سپاه پاسداران کشف و عاملان آن دستگیر شدند. روزنامه‌ی اطلاعات که همان روز این خبر را منتشر کرد در توضیح آن نوشت:

پنج شاخه شمش طلا به ارزش تقریبی یک میلیون و هشتاد و پنج هزار تومان از یکی از اقوام شاپور بختیار که قصد داشت آن‌ها را به طور قاچاق برای بختیار که اکنون در پاریس به سر می‌برد بفرستد، توسط سپاه پاسداران کشف شد و عاملان آن دستگیر شدند.

یکی از مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مرکز و سخن‌گوی این سپاه در جلسه‌ای با حضور خبرنگاران چگونگی کشف طلاها را تشریح کردند و گفتند:

در چمدان متعلق به هدایت‌الله بختیار، فرزند آقاخان بختیار یک جف کفش اسکی مشاهده شد که وقتی کفش‌ها را باز کردند متوجه شدند در کفش‌ها دو جدار وجود دارد و در ته کفش این دو جدار ۵ عدد شمش طلا به وزن تقریبی ۵ کیلو گرم و به ارزش یک میلیون و هشتاد و پنج هزار تومان جاسازی شده است. این مقام مسئول گفت که چمدان حامل کفش‌های اسکی قرار بود به سوئیس برده شود.

بیشتر بخوانید:

مهندس بازرگان: یک توافق ضمنی بین رهبران مذهبی و بختیار وجود دارد

سخن‌گوی سپاه نیز گفت:

هدایت‌الله بختیار که امروز دستگیر شد و اکنون زندانی است و یکی از اعضای موسس باشگاه شاهنشاهی سابق ایران است، یکی از سهامداران شرکت آردل و شرکت کشت و صنعت است و ما علیه کشورهای آمریکا و انگلیس و فرانسه به پیشگاه کلیه‌ی ملل جهان اعلام جرم می‌کنیم و از کلیه‌ی ملل جهان می‌خواهیم به این کشورها فشار وارد آورند تا این جنایتکاران و توطئه‌گران انسانیت و بشریت را برای محاکمه به ملت مستضعف و قهرمان ایران تحویل دهند. در این‌جا باید به ارگان‌های انتظامی و نیروهای دولتی مستقر در فرودگاه و مرزهای کشور هشدار داد که همین مزدور دستگیرشده از طریق ایادی وابسته‌ی خود در صدد بود از طریق قانونی توطئه‌های خود را اجرا کند. ما به ارگان‌های اجرایی و دولتی و انقلابی توصیه می‌کنیم که دشمن به تلاش وسیع دست زده و در تمامی زمینه‌ها و به عنوان‌های مختلف به انقلاب ضربه بزند و ارگان‌های انقلابی را خسته کند. اما تنها راه مقابله برخورد انقلابی با این توطئه‌هاست وگرنه برخورد محافظه‌کارانه هیچ پیشرفتی در حفظ تداوم انقلاب نخواهد داشت.

شش کیلو طلای شاپور بختیار در فرودگاه توقیف شد

در رابطه با این ماجرا پاسداران شخصی را که چمدان طلا را به فرودگاه حمل می‌کرد، دستگیر کردند. این شخص نیز سه هزار تومان گرفته بود تا چمدان طلا را به فرودگاه ببرد و آن را بارنامه کند و به سوئیس بفرستد. پس از جست‌وجو از منزل هدایت بختیار یک پرچم سه‌رنگ سوسیال‌دموکرات متعلق به حزب شاپور بختیار نیز کشف شده است.

۲۵۹۵۷

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا