کهگیلویه و بویراحمد

استقبال باشکوه مردم روستای دشت آزادی چاروسا از پیکر شهید گمنام/تصاویر

به گزارش برگزیده های ایران از چاروسا(سیدحسن آرمند)، در مراسمی باشکوه با حضور مردم و مسئولین محلی و شهرستانی دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی با تشییع پیکرمطهر شهید گمنام  در مسجد امیرالمومنین روستای دشت آزادی دهستان جاورده برگزار شد.

سالگردی متفاوت از سال قبل با حضور میهمانی ویژه شهیدی گمنام  تازه تفحص شده از جنگ ۸ دفاع مقدس در جنگ تحمیلی حق علیه باطل مردم روستای دشت آزادی و دیگر روستاهای دهستان جاورده برگزار شد.

بخش چاروسا در شهرستان کهگیلویه امروز در مراسم دومین سالگرد گرامیداشت  شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی سردار عزیز ملت میزبان پیکر پاک و مطهر شهید گمنام فرزند روح الله در ۸ سال جنگ تحمیلی بودند.

حضور اقشار مختلف پیر و جوان ، کودک و نوجوان، زن و مرد ، خانواده ی شهدا ، امام جمعه بخش چاروسا،بخشدار چاروسا فرماندهان حوزه های مقاومت بسیج قلعه رئیسی و جاورده و فرمانده ی سپاه ناحیه کهگیلویه و دیگر همکاران ،بعضی از مسئولان شهرستانی ، مسئولین محلی بخش چاروسا ، و دهستان جاورده در این مراسم معنوی رنگ و بوی خاصی داشت 
اهالی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی 
دومین سالگرد سردار رشید انقلاب و اسلام   را با مداحی و روضه خوانی مداحین استانی بر پا کرده و در سوگ آن شهید عزیز به عزاداری و سینه زنی پرداختتد و در فراق شهدا اشک ماتم ریختند.

در این مراسم حجت الاسلام رضوی جو مسئول تعلیم و تربیت  سپاه ناحیه کهگیلویه در سخنانی به خصوصیات و ویژه گی های بارز سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت : سردار سلیمانی خود را سرباز ولایت می دانست و در ولایت ذوب بود شخصی ولایت باور و ولایت یاور بود و گوش به فرمان و مطیع امر ولایت بود.

وی به بیانات رهبری معظم انقلاب اسلام در سالگرد شهادت شهید حاج قاسم در دیدار با خانواده ایشان که فرمودند شهید سلیمانی الگو شد؛ یکی از حقایق بسیار برجسته این است که شهید سلیمانی تبدیل شد به یک الگو و امروز بسیاری از جوانان در دنیای اسلام -بخصوص در این منطقه، آنچه من اطّلاع دارم مربوط به این منطقه است- تشنه‌ی حضور قهرمانهایی مثل شهید سلیمانی‌اند؛ امروز تشنه‌اند.

وی افزود: هر چه یاد سلیمانی بیشتر منتشر میشود، علاقه‌ی اینها، تشنگی اینها به حضور قهرمانهایی از این قبیل در کشورهای خودشان بیشتر میشود. امروز شهید سلیمانی در منطقه‌ِی ما نماد امید و اعتماد به نفْس است،‌ نماد رشادت است، رمز استقامت و پیروزی است. این کارها را خدا میکند؛ اینها دست کسی نیست؛ با هیچ تدبیری ماها بلد نیستیم از این جور کارها بکنیم. این کارها، کار خدا است و  شهادت سردار سلیمانی امروز دنیا را تکان داده و باعث شد تمام دنیا بفهمد که اسلام و شهید و شهادت چیست.

 

سرهنگ محقق زاده ضمن تقدیر و تشکر از مردم ولایتمدار و شهید پرور بخش چاروسا خصوصا دهستان جاورده و روستای دشت آزادی گفت : در دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی  و دهه ی فاطمیه در اینجا شاهد استقبال باشکوه مردم پرشور ، فهیم و شهید پرور این منطقه از شهرستان کهگیلویه هستیم
که همزمان با سراسر استان شهید گمنام استان و شهرستان را مزین به عطر خودشان کرده اند.

وی گفت: چیزی که در این مراسمات برای ما قابل  اثبات است تعهدی است که این مردم در قبال شهید و شهادت دارند و این ویژگی تعهد و پایبندی به شهید و شهادت  ستودنی است.

محقق با تمجید از مردم دهستان گفت : این منطقه یکی از مناطق است که نسبت به فضای معنوی یادواره های شهدا و مراسمات مذهبی استقبال خیلی خوبی دارند.

فرمانده سپاه ناحیه کهگیلویه گفت : آن چیزی که برای ما در خصوص شهادت سردار دلها  خیلی مهم است بررسی صفحات مختلف زندگی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است

وی گفت ؛سردار سلیمانی عمری را خدمت به اسلام و مردم سپری کرد ومهمترین خصیصه ای که سردار سلیمانی را محبوب دلها و سردار دلها کرد ولایت پذیری و ولایتمداری  ایشان بود و تاسی جوانان از مکتب ایشان می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات و معضلات و آسیب های اجتماعی در جامعه باشد.

سروان مجید آذربارگون فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید بهشتی جاورده ضمن تقدیر  تشکر از مدعوین گفت : همه ی ما مدیون خون شهدا هستیم سردار سلیمانی مخصوص ایران فقط نبود بلکه متعلق به کل جهان اسلام بود 
وی از کسانی که همکاری کردند تاپیکر  شهید گمنام در دهستان جاورده تشییع شود تقدیر و درخواست کرد مردم ولایی  و شهید پرور این منطقه این شایستگی را دارند که شهیدی گمنام در یکی از مکان های مناسب دهستان خود را جا دهند و مکانی شود برای ارادت بیشتر این مردم به شهید و شهادت 
آذر بارگون گفت : در ایام فاطمیه با همکاری دیگر مسئولین دهستان برای برنامه های  در شان که مورد قبول بی بی دو عالم باشد برگزار خواهیم کرد و مکان ها و خیابان های سطح دهستان را با نصب پرده و بنرهای شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها  مزین  و ایستگاه های صلواتی در سطح معابر عمومی   ایجاد  و شب ها مراسم روضه و مداحی در مساجد دهستان برگزار خواهیم کرد.

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا