خراسان شمالی

نخستین عمل جراحی تومور قلب در خراسان شمالی انجام شد

به گزارش برگزیده های ایران از بجنورد، عصر امروز کیوان سبحانیان، رئیس بخش جراحی قلب مرکز فوق تخصصی قلب بجنورد در گفت‌وگو با رسانه ها با اعلام نخستین عمل جراحی تومور قلب در خراسان شمالی، اظهارکرد: بیمار ۴۶ ساله شیروانی که پس از تشخیص تومور قلبی از شیروان به دپارتمان قلب بجنورد ارجاع شد، توسط تیم جراحی قلب استان با سرپرستی کیوان سبحانیان، فوق تخصص جراحی قلب و ارشک بوتگی، متخصص بیهوشی در تاریخ ۱۹ آذر ماه از بدن بیمار با موفقیت خارج و جان بیمار نجات داده شد.

وی گفت: ابعاد تومور خارج شده ۵ سانتی متر بود و عمل به روش قلب باز و بای پس قلبی ریوی انجام شد.

رئیس بخش جراحی قلب مرکز فوق تخصصی قلب بجنورد افزود: اکنون بیمار پس از عمل جراحی، بدون هیچ‌گونه عارضه ‌ای از دستگاه قلبی ریوی خارج شده و پس از انتقال به بخش مراقبت‌ های ویژه در شرایط کاملاً مساعدی به سر می برد.

کیوان سبحانیان با بیان این که پیش از افتتاح این مرکز، بیماران قلبی برای جراحی باید با تحمل شرایط سخت و هزینه های بسیار به استان های مجاور و تهران سفر می کردند، ادامه داد: اما اکنون تمام جراحی های قلب در این مرکز قابل انجام است.

وی تشخیص و درمان سریع و به موقع، کاهش هزینه های بیماران و بهره گیری از تمام امکانات درمانی استان را از مزیت های انجام این عمل ها ذکر کرد.

رئیس بخش جراحی قلب مرکز فوق تخصصی قلب بجنورد یادآوری کرد: دستگاه دیالیز و اکومری از نیازهای تجهیزاتی این مرکز است که لازم است به همت مسئولان در اسرع وقت تهیه گردد.

وی با بیان این که هنوز تمام ظرفیت های این بخش مورد استفاده قرار نگرفته است، افزود: آشنایی هم استانی ها با دپارتمان قلب بجنورد بسیار کم است.

بانوی نجات یافته شیروانی گفت: با علائم متفاوتی به پزشک زنان مراجعه کردم و قرار بود جهت درمان بیماری دیگر جراحی شوم، اما با توصیه خانم دکتر اصغری اکو کاردیوگرافی انجام و تومور قلبی دیده شد.

وی با بیان این که به محض تشخیص اولیه اعلام شد باید به سرعت جراحی شوم افزود: باید برای جراحی به تهران می رفتم و متاسفانه وسع مالی این سفر و هزینه های جراحی را نداشتم تا با مساعدت خانم دکتر اصغری و تماس با دکتر کیوان سبحانیان انجام عمل در بجنورد محقق شد.

این بانو در ادامه داد: در کمترین زمان به بجنورد منتقل شدم و شنبه مورد جراحی عمل قلب باز قرار گرفتم و اکنون در سلامت کامل هستم و حال عمومی بسیار خوبی دارم.

وی اضافه کرد: از زمان رسیدن به دپارتمان قلب تا امروز، نوع رسیدگی و خدمات دهی بسیار عالی بوده است و نظارت بر سلامت و درمانم به بهترین نحو انجام می شود.

این بیمار افزود: دکتر معالج و جراحم روزی چند بار برای چک وضعیتم می آید و پرستاران نیز مراقب مصرف داروها و انجام خدمات درمانی هستند.

این بیمار البته اعلام کرد که از وجود این مرکز درمانی مجهز در استان بی خبر بوده و با معرفی پزشک معالج خود در شیروان با دپارتمان قلب آشنا شده است.

بیمار شیروانی دیگری نیز در بخش بیماران قلبی بستری است و به زودی مرخص می شود، او مدت زمان طولانی در این بخش و بیمارستان امام حسن (ع) بستری بوده است، این بانوی شیروانی ۴۲ ساله و به دلیل ابتلا به کرونا از ۳ آبان ماه در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان امام حسن بستری بوده و سپس به دلیل عفونت دریچه میترال قلب به این مرکز منتقل شده است.

این بیمار نیز گفت: از ۱۴ آذر در این بخش بستری هستم و در همان روزهای نخست برای برداشتن عفونت، مورد عمل جراحی تعویض دریچه فلزی قلبی قرار گرفته ام.

رستمی افزود: پزشک جراح این مرکز ۲ یا ۳ بار در روز وضعیت بیماران را کنترل می کند تا از سلامت و وضعیت بیماران مطمئن شود. وی نیز از خدمات، کیفیت و کمیت خدمات ارائه شده توسط تیم پرستاری و پزشک جراح و فضای پیشرفته مرکز ابراز رضایت می کند.

گفتنی است دپارتمان قلب شهرستان بجنورد واقع در سایت پردیس دانشگاه واقع جنب بیمارستان امام حسن (ع) بازیربنایی به میزان ۳ هزار و ۲ مترمربع در سال ۹۶ و هدف درمان بیماران قلبی این استان احداث شد.

این بخش دارای ۴۰ تخت بستری، ۲ تالار جراحی قلب، ۲ تخت آنژیوگرافی و ۵ تخت آی.سی.یو و ۴ اتاق کلینیک تخصصی است.

این مرکز با جدیدترین تجهیزات استاندارد و به روز دنیا و تیم مجرب و با سابقه جراحی سال ۹۹ همزمان با هفته دولت افتتاح شد و اولین عمل جراحی قلب باز استان نیز در این بخش انجام شد.

انتهای‌پیام/ز


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا