آذربایجان غربی

ضرب‌الاجل شورای‌شهر ارومیه برای ساماندهی کانال‌های آب شهر ارومیه/ خلیل‌پور: شهرداری ۴۸ساعت فرصت دارد

به گزارش برگزیده های ایران از ارومیه، به نقل از روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه، حجت‌الاسلام محمد خلیل‌پور با اشاره به کانال‌های جمع آوری آب‌های سطحی در اطراف شهر اظهار داشت: یک تعداد از کانال‌ها و یا مسیر کانال‌ها داخل محدوده شهری و تعدادی نیز خارج از محدوده هستند.

وی با اشاره به ضرورت پوشش تمامی کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی و ایمن‌سازی محیط شهری برای شهروندان در تمامی محلات گفت: در کانال‌هایی که در داخل محدوده شهری هستند شهرداری باید نسبت به ایجاد پوشش مناسب و ضروری اقدام کند و خصوصاً در جاهایی که محل سکونت مردم است باید ایمنی برای جلوگیری از اتفاقات ناگوار پیش بینی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه تصریح کرد: در جاهایی که احیاناً امکان پوشش فوری کانال‌ها وجود ندارد باید با نصب علائم هشدار دهنده و سایر تدابیر مناسب نسبت به اطلاع رسانی به مردم محله اقدام شود.

وی عنوان کرد: در خصوص کانال‌هایی که در داخل محدوده شهری هستند متولی شهرداری است و مسئولیت دارد و در کانال‌هایی که خارج از محدوده قرار دارند سایر دستگاه‌ها از جمله آب منطقه‌ای مسئول بوده که آنها نیز ضروری است در راستای ایمن‌سازی کانال‌ها برای نجات جان هموطنانمان اقدامات لازم را پیگیری کنند.

خلیل پور با توجه به ضرورت تنویر افکار عمومی و مشخص شدن حوزه خدمتی شهرداری‌های مناطق ادامه داد: شهرداری ارومیه باید لیست تمامی کانالهای بدون پوشش و یا دارای ایمنی پایین موجود در محدوده شهری را طی ۴۸ ساعت به شورای شهر گزارش دهد.

وی تصریح کرد: کم‌کاری در این حوزه به هیچ وجه قابل قبول نیست و دستگاه‌ها و سازمان‌ها نسبت به کم‌کاری‌های خود باید پاسخگو باشند و شورای شهر نیز در محدوده شهری نسبت به کم کاری در این حوزه حساس بوده و موضوع را به طور ویژه پیگیری می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: طی جلسه صحن علنی روز شنبه برای پوشش و یا ایمن سازی کانالهای داخل محدوده شهری به ویژه در محلات حاشیه شهر ضرب الاجل تعیین خواهد شد تا در مدت معین و مشخصی که شورا فرصت خواهد داد شاهد برطرف شدن بخشی از مشکلات موجود باشیم.

انتهای پیام/
 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا