مازندران

بهبود وضعیت افراد فاقد شغل با اجرای طرح زیست بوم اشتغال

به گزارش خبرنگار برگزیده های ایران از شهرستان ساری، علی باقری عصر امروز در هشتمین جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران اظهار کرد: در مسیر رسیدن به اهداف مجموعه از تمام ظرفیت ها استفاده می کنیم.

وی بر ضرورت تعامل بیش از پیش بین‌دستگاهی با هدف ارائه خدمت مطلوب به مردم تاکید کرد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه همه باید تلاش کنیم تا مشکلات مردم رفع شود، تصریح کرد: مشکلات جامعه هدف را همیشه باید در نظر بگیریم و تا رضایتمندی حاصل شود.

این مسؤول مجموعه وزارت تعاون را یک نهاد مردمی دانست و افزود: برای ایجاد اشتغال با اجرای طرح زیست بوم اشتغال در کشور و استان باید تلاش و هم افزایی ویژه ای داشته باشیم.

باقری خواستار راه اندازی کمیته راهبردی توسعه اشتغال در مازندران شد و گفت: برای طرح دولت در زمینه اشتغال را باید پیگیری ویژه ای داشته باشیم.

وی رمز موفقیت را تعامل و همدلی دانست و بیان کرد: برای حل مشکلات مردم نباید کوتاهی کنیم.

مدیر صندوق کارآفرینی امید مازندران نیز در این جلسه گفت: بیش از ۳ هزار اشتغال در روستاها با اجرای طرح های هر روستا یک محصول، روستای بدون بیکار و تسهیلات اشتغال روستایی ایجاد شده است.

محمد رضا حاتمی با اشاره به اینکه تمرکزمان بیشتر در حوزه روستاهاست، خاطرنشان کرد: در بحث طرح هر روستا یک محصول و روستای بدون بیکار تا کنون ۱۰۰ روستا اعلام آمادگی کردند و تسهیلات اشتغال برای ۴۰ روستا تا کنون پرداخت شده است.

وی با اعلام اینکه هدف گذاری مان این است تا پایان امسال به ۱۰۰ روستا تسهیلات اشتغال پرداخت کنیم، تصریح کرد: بیشتر طرح‌های اشتغالزایی در زمینه گل و گیاه، صنایع دستی، گردشگری و… است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید مازندران ادامه داد: با توجه به شعار امسال تسهیل و تسریع در پرداخت ها را همراه با دقت سرلوحه قرار دادیم.

حاتمی از پرداخت ۷۳۷ میلیارد ریال تسهیلات برای هزار و ۲۷۱ فقره پرونده توسط این صندوق در سال جاری خبر داد و گفت: از ابتدای شروع طرح اشتغال روستایی نیز به هزار و ۳۹۹ طرح، مبلغ ۱۴۱ میلیارد تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی پرداخت شد.

وی تصریح کرد: در طرح های هر روستا یک محصول، روستای بدون بیکار و صندوق خرد محلی ۴۳۱ فقره به مبلغ ۲۸۵ میلیارد ریال پرداخت شد.

انتهای پیام/۸۶۰۱۸/ع


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا