فرهنگ و هنر

هنرمند نقاش هم درگذشت

هنرمند نقاش هم درگذشت

به گزارش خبرگزاری برگزیده، پیکر زنده‌یاد ترکمن ساعت ۱۰/۳۰ روز دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ تشییع و در قطعه ۹۶ بهشت زهرا (س) به خاک سپرده می‌شود.

همچنین مراسم ترحیم این هنرمند فقید،روز چهارشنبه ۲۶ مهر از ساعت ۱۷ الی ۱۹ در مجتمع سامان به نشانی تهران، خیابان شیراز برگزار می‌شود.

زنده‌یاد ترکمن متولد ۱۳۴۰ در تهران، تحصیلات مقدماتی خود را در هنرستان هنرهای زیبای تهران( ۱۳۵۴ تا ۱۳۵۷ ) گذراند و تحصیلات دانشگاهی را در دانشگاه ایالتی نبراسکا(۱۳۵۹ تا ۱۳۶۴ ) به اتمام رساند.اولین نمایشگاه انفرادی خود را سال ۱۳۷۴ در گالری گلستان برگزار کرد و پس از آن،در سال ۱۳۷۶ دومین نمایشگاه انفرادی خود را در گالری منصوره حسینی روی دیوار برد.آخرین نمایشگاه این هنرمند نیز سال ۱۳۹۶ در گالری سهراب برگزار شد.او همچنین آثار خود را، در نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی بسیاری در واشینگتن و تهران به نمایش گذاشت.

نادر در زندگی خود همواره در پی کشف ایده ها و معناهای تازه بود و این خصلت را از طریق جستجوی عینی در ناخودآگاه پی می گرفت.
خودش می گفت در نقاشی هایش سعی کرده از “پایان های متقارن” فاصله بگیرد؛ با این حال بر این باور بود که در هندسه، یک نیروی متقارن ذاتی وجود دارد که مبارزه با آن دشوار است.

هنرمند نقاش هم درگذشت

۵۷۵۷

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا