کرمانشاه

استمرار طرح شهید سلیمانی در کرمانشاه/ بیش از ۱۱ هزار بسیجی همکاری دارند

رضا منصوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در کرمانشاه، در توضیح طرح شهید سلیمانی در استان، اظهار داشت: طرح شهید سلیمانی از ۲۲ آبان‌ماه سال ۹۹ با حضور وزیر وقت بهداشت در کرمانشاه استارت خورد و تا به امروز پنج‌گام از این طرح گذرانده‌ایم و دستورالعمل گام ششم را نیز دریافت کردیم.

وی ادامه داد: این پنج‌گام در ابتدا با غربالگری و رصد بیماران خانواده‌ها و وابستگان آن‌ها، حضور بسیجیان و کادر درمانی در مرکز و بالاخره تا گام پنجم که به واکسیناسیون رسیدیم و با کمک بسیجیان و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و سایر ادارت موفقیت‌های خیلی خوبی را کسب کردیم.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی با تشکیل تیم‌های نظارتی، مراقبتی و حمایتی شروع شد، گفت: وظیفه تیم‌های نظارتی، نظارت بر اماکن عمومی و مراکز بود و برنامه تیم‌های مراقبتی بیشتر برعهده دانشگاه علوم پزشکی بود هر چند بسیجیان همکاری فعالی داشتند و اما تیم‌های حمایتی؛ یک‌هزار و ۴۴۰ تیم حمایتی در سطح استان تشکیل شد که ضمن سرکشی به خانواده‌های درگیر کرونا با اهدای بسته‌های معیشتی سعی بر قرنطینه کردم آن‌ها داشتیم.

وی تهیه جهیزیه، مرمت منازل، آزادسازی زندانیان، کمک به خانواده‌های درگیر کرونا و… را از دیگر خدمات ارائه شده در قالب طرح شهید سلیمانی عنوان کرد و گفت: ۱۱ هزار و ۲۶۹ نفر تعداد بسیجیان همراه تا گام پنجم شهید سلیمانی بوده، اما تعداد کل بسیجیانی استان که از ابتدای کرونا در مباحث مختلف کرونا همکاری داشتند ۳۴ هزار و ۷۳۷ نفر بوده است.

منصوری به تشکیل ۱۱ هزار و ۸۲۸ گروه جهادی در بحث کمک مؤمنانه در سطح استان اشاره و بیان کرد: ۵ هزار و ۷۵۳ نفر بسیجی در بیمارستان‌ها به عنوان و کمکی و همراه بیمار با ما همکاری داشته است.

وی تعداد اماکن ضدعفونی شده را ۲۶ هزار و ۴۵۴ مکان عنوان کرد و افزود: از ابتدای بیماری کرونا ۳۷۸ هزار و ۷۵۹ بسته معیشتی و ۳۱۹ هزار ۱۴۶ بسته بهداشتی و بیش از ۶ میلیون ماسک توزیع شده است.

این مسؤول با اشاره به تهیه ۶۸۷ مورد جهیزیه و ۱۵۸ مورد مرمت و بازسازی منزل در طرح شهید سلیمانی، اظهار داشت: به بیش از ۶۰۰ هزار نفر در مبحث کرونا خدمات آموزشی ارائه شده است.

وی گفت: ۱۷ هزار و ۸۷۳ بسته دارویی در بحث کرونا تهیه شده و یک‌هزار و ۱۲ زندانی از ابتدای این طرح تا به امروز از بند آزاد شده است.

منصوری در ادامه اشاره‌ای به گام ششم طرح شهید سلیمانی داشت و افزود: گام ششم این طرح بیشتر بر مبنای مشارکت حداکثری مردم در راستای برنامه‌ریزی برای مقابله هر چه بیشتر با سویه جدید کرونا، اُمیکرون است.

وی گفت: باید درصد واکسیناسیون را به بالای ۹۵ درصد برسانیم و رعایت پروتکل‌ها را به بیش از ۸۰ درصد و همچنین از توان تمامی سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی استفاده کنیم.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه در پایان، گفت: تحقق این امر حضور و مشارکت هر چه بیشتر مردم را می‌طلبد.

انتهای پیام/پ


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا