گیلان

اسطوره ای به نام حاج قاسم/ سرداری که سرباز نام داشت

به گزارش برگزیده های ایران از سنگر مصطفی منزوی در مراسم انستیتو تحقیقات بین المللی ماهیان خاوریاری سنگر که به مناسبت بزرگداشت شهادت حاج قاسم سلیمانی و شهادت حضرت زهرا (س) برگزار شد، با اشاره به سبک زندگی حضرت زهرا (س) و الگو بودن آن برای زندگی خانواده‌ها به ویژه مسلمانان اظهار کرد: حدیث کسا خود یک دوره تربیتی و معرفِ سبک زندگی است چرا که توجه به عبارات آن، نوع ارتباط مادر و فرزندان احترام را توصیه می‌کند. 

وی با بیان اینکه آرامش را باید با توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی به خانواده‌های ایرانی معرفی کنیم، گفت: کار بزرگ و جهانی در گرو خودسازی است چرا که خودسازی مرحله اول حرکت‌های بزرگ و جهانی است. 

فرمانده حوزه ادارات کل سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی توجه کردن به فرمایشات رهبری را تاکید داشته و به توجه به ولایت سفارش می‌کردند، گفت: جمعیت و توجه به جمعیت جوان و موثر برای ایران اسلامی از تاکیدات رهبری است و بهتر است همه اقشار در این مسئله چاره اندیشی کنند. 

وی با بیان اینکه ورشکستگی اقتصادی و پذیرفتن مهاجران اقتصادی، آینده‌ای است که کشورهای پیر با آن‌ها مواجه می‌شوند، افزود: اگر به دنبال فرهنگ حاج‌قاسم و انقلاب اسلامی هستیم باید برای پایداری این تفکر در آینده نیز از الان چاره اندیشی کنیم. 

فرمانده حوزه ادارات کل سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه اقتدار امنیتی و اقتدار علمی نیازمند نیروی انسانی کافی‌است، گفت: در استان گیلان در مسئله موالید استان آخر و پیر کشور هستیم، در فرهنگ‌ما جا افتاده که فرزند زیاد قبیح‌ است باید قبح فرزند بیشتر را از فرهنگ جامعه کم کنیم چرا که رفاه‌زدگی یکی از دلایل عدم ترغیب فرزندآوری است. 

منزوی با بیان اینکه رابطه فرزند آوری با اقتصاد رابطه کاملی نیست چرا که آمار فرزند آوری در استان هایی با درآمدهای کم‌تر بیش از استان‌های با شاخص اقتصادی بالاتر است، تصریح کرد: مسئله، سبک زندگی است و بالابردن کیفیت زندگی است در صورتی که کیفیت زندگی باید برای نیروی انسانی در نظر گرفته شود وقتی نیروی جوانی نباشد سخن گفتن از کیفیت کافی نیست. 

وی با اشاره به شهادت حاج قاسم سلیمانی عزیز، عمل کردن به ایمان و اعتقادات را از ویژگی‌های او دانست و بیان کرد: اخلاص در کار و عمل حاج قاسم سلیمانی، او را در میان مردم منحصر به فرد کرده بود و توکل بر خدای بزرگ در کارها از دیگر شاخصه‌های این شخصیت بزرگوار است. 

فرمانده حوزه ادارات کل سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان عقلانیت و برآورد در کارها و آرمانگرایی در عین واقع بینی را از دیگر شاخصه‌های سردار سلیمانی عزیز دانست و گفت: مردمی بودن و عدالت نیز از دیگر ویژگی های حاج قاسم سلیمانی است و ولایت‌مداری حاج قاسم تا جایی است که می‌گوید روی قبر من بنویسید سرباز ولایت. 

وی با بیان اینکه تبعیت از ولاییت فراتر از صحبت از ولایت، شخصیت ایشان را منحصر به فرد کرده است، افزود: حاج قاسم اسطوره‌ای در زمان ماست یعنی در زمان ما با مردم زندگی کرده اما در مرحله ایثار سبقت گرفته و با اخلاص، توکل برخدا، ولایت‌پذیری گوی ایثار را ربود. 

منزوی با بیان اینکه امید آفرینی از موضوعات است که باید مورد توجه قرار بگیرد چرا که دشمن در صدد ناامید کردن مردم است، افزود: امید عمیق به وعده های خدا، شجاعت و مرغوب نشدن و همچنین اعتقاد به ظرفیت داخلی به ویژه جوانان از ویژگی های منحصر به فرد شهید سلیمانی بوده است.

فرمانده حوزه ادارات کل سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه خون شهید حاج قاسم قوی تر از خود حاج قاسم است و تمجید رهبری از سردار قاآنی در صحبت‌های اخیر نشان از این است که سپاه قدس با قدرت کار خود را ادامه می دهد، گفت: حاج قاسم شخصیت نظامی نیست بلکه دیپلمات قوی و انقلابی است.

انتهای پیام/۳۳۸۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا