اردبیل

اشتغال ۶۲۰ نفر در کارخانه کامیون‌سازی مشگین شهر/ ظرفیت اشتغال ۳۰۰۰نفری با توسعه کارخانه

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، سید حامد عاملی در جریان بازدید از مجموعه کامیون‌سازی حدید مبتکران مشگین شهر اظهار کرد: این مجموعه با تولید قطعات مختلف ماشین‌های سنگین امروز به‌عنوان افتخار ملی مطرح است و باید با تمام توان از این مجموعه حمایت کنیم.

وی افزود: با تکمیل فازهای جدید شرکت حدید مبتکران مشگین شهر بیش از ۸۰ درصد قطعات کامیون‌های سنگین در داخل کشور تولید می‌شود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه ۶۲۰نفر از جوانان بومی منطقه در این شرکت مشغول هستند، بیان کرد: با راه‌اندازی فازهای جدید، این شرکت ظرفیت اشتغال‌زایی بیش از سه‌هزار نفر را دارد و دستگاه‌های اجرایی ذیربط در ایجاد زیر ساخت‌های آن از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی این مجموعه بزرگ، می‌توانیم یکی از نیازهای اساسی کشور را تامین کنیم چرا که برای خرید کامیون‌های سنگین رقم بالایی از کشور خارج می‌شود و این مجموعه می‌تواند نیاز کشور برای تامین کامیون‌های سنگین را برطرف کند.

عاملی با اشاره به اینکه شور و اشتیاق جوانان در این کارخانه شعف آور و شادی آفرین است گفت: همه کارهای این کارخانه از قطعه‌سازی تا نصب دستگاه‌ها با دست پرتوان جوانان بومی با تحصیلات عالی دکترا، کارشناسی ارشد و کارشناسی انجام گرفته و سرمایه‌گذار آن نیز با تمام توان پای کار است.

وی افزود: با راه‌اندازی چنین مجموعه‌هایی به ثروت عمومی در کشور افزوده می‌شود، هدف دولت سیزدهم حمایت و پشتیبانی از تولید داخلی است و باید در این مسیر حرکت کنیم.

استاندار اردبیل ضمن تقدیر از سرمایه گذار این کارخانه تاکید کرد: سرمایه‌گذار مجموعه حدید مبتکران از سال۸۸ بحث تامین زمین و مجوزهای لازم را پیگیری کرده و بعد از یک دهه شاهد رونق و توسعه این مجموعه بزرگ هستیم که واقعا برای استان و کشور یک افتخار بزرگ محسوب می‌شود.

او گفت: تمام ماشین آلات و دستگاه‌ها در زمان تحریم و با سختی بسیار وارد استان شده که کار طاقت‌فرسایی بوده است بنابراین همگان باید در حفظ و توسعه آن تلاش کنیم.

نماینده عالی دولت در استان اردبیل اظهار کرد: امیدواریم این سرمایه ملی با یک پلتفرم مناسب با برند بومی که در استان ما تولید می‌شود وارد زنجیره ناوگان کشور شود.

استاندار اردبیل از تخصیص آب پایدار به کارخانه مورد نظر به میزان ۶لیتر در ثانیه خبر داد و بیان کرد: خط انتقال آب مورد نیاز با مشارکت مجموعه حدید مبتکران و بهره‌مند شدن روستاهای مستقر در بین سد سبلان و کارخانه کامیون‌سازی انجام می‌گیرد.

وی همچنین با تقدیر از شرکت‌های توزیع نیروی برق استان و برق منطقه‌ای آذربایجان اظهار کرد: با تلاش و همکاری شرکت برق استان این مجموعه با اتصال به شبکه برق از میزان ۵مگاوات بهره‌مند شد و تلاش می‌کنیم در آینده نیز با مشارکت سرمایه گذار ۲۰ مگاوات به لحاظ امنیت تولید به مجموعه اضافه کنیم.

انتهای پیام/۳۴۶۳/ی


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا