البرز

اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریالی به شرکت‌های دانش بنیان تخصیص یافت

به گزارش برگزیده های ایران از کرج، علیرضا باباخان، مدیرعامل صندوق پژوهش وفناوری استان البرز، امروز در جمع اصحاب رسانه استان البرز، گفت: در سال جاری به ۹ شرکت فناور و دانش بنیان بالغ بر ۶۲ میلیارد ریال تسهیلات اعطا شده است و تا یک ماه آینده در حدود ۷۰ میلیارد ریال به ۱۵ شرکت جدید اعطا خواهد شد.

وی ادامه داد: بیش از ۵۰ پرونده درخواست تسهیلات برای شرکت‌های فناور و دانش بنیان توسط صندوق پژوهش و فناوری استان البرز مورد بررسی قرار گرفته است.

باباخان با بیان اینکه نرخ تسهیلات اعطایی بین چهار تا ۱۱ درصد و با تنفس شش ماهه هستند، بیان کرد: با مساعدت صندوق نوآوری و شکوفایی کشور در سال جاری ۵۰۰ میلیارد ریال خط اعتباری برای شرکت‌های دانش بنیان اختصاص یافته است.

وی با تاکید بر اینکه تا سه ماه آینده برای ۱۲ پروژه ۶۲۰ میلیارد ریال ضمانت نامه صادر خواهد شد، ادامه داد: یکی از تسهیلاتی که برای کمک به شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته شده صدور انواع ضمانتنامه است؛ تا کنون توانسته‌ایم در راستای کمک به تولید ۱۳ فقره ضمانت نامه به ارزش حدودا ۵۸۰ میلیارد ریال صادر کنیم.

وی تصریح کرد: در شرف عقد اولین قرارداد سرمایه گذاری به ارزش ۱۱۰ میلیارد ریال هستیم و این در حالی است که شش طرح متقاضی سرمایه گذاری هم به ارزش حدودا ۳۰۰ میلیارد ریال در دستور کار بررسی قرار داده‌ایم و با پایان مراحل ارزیابی وارد عقد قرار داد خواهیم شد.

مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری استان البرز با بیان اینکه تسهیلات ارزان قیمتی برای حمایت از شرکت های فعال در شرایط کرونایی در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: با اینکه صندوق پژوهش و فناوری استان البرز از اواسط شروع پاندمی کرونا تاسیس شده است اما در همین زمان کوتاه بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت از منابع صندوق پرداخت کرده است.  

وی به پروژه مرکز نوآوری و شتابدهی شهید قاسم سلیمانی اشاره کرد و ادامه  داد: صندوق پژوهش و فناوری استان البرز با تامین مالی ۵۶۰ میلیارد ریالی به کمک ساخت مرکز نوآوری و شتابدهی شهید قاسم سلیمانی رفته است در حالی که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ۱۵۰ میلیارد ریال تامین اعتبار خواهد کرد.

این مقام مسؤول در پایان گفت: هنوز با اهداف مان فاصله زیاد داریم و می‌توانیم در تمام زمینه‌های مالی به شرکت‌های فناور و دانش بنیان استان  با هدف رشد و شکوفایی تولید کمک کنیم.

انتهای پیام/ج


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا