زنجان

اعتماد مردم به مسؤولان یک سرمایه اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زنجان؛ پرویز خالقی در مراسم معارفه شهردار شهر ارمغانخانه، با بیان اینکه شوراها به ویژه شوراهای مناطق روستایی برای پیگیری مشکلاتشان تمام خطرات راه را بپذیرند و در ادارات در راستای برطرف کردت مشکلاتشان حضور به هم رسانند، اظهار کرد:  مدیران دستگاه‌های اجرایی هم موظفند تا از نزدیک با مشکلات روستا‌ها مواجه شوند.

فرماندار شهرستان زنجان با تاکید بر اینکه شوراها، بخشداران و دهیاران باید مشکلات  روستاها را احصاء کنند، تصریح کرد: مشکلات  نخست باید اولویت‌بندی شود و بعد مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط موظفند در راستای رتفع مشکلات در روستاها حاضر شوند.

وی با بیان اینکه تمرکز من بیشتر به روستاها‌ با دید محرومیت‌زدایی بوده و هست، خاطر نشان کرد: مسوولیتی که بر دوش یک فرد گذاشته می‌شود باید در قلمرو جغرافیایی خود پاسخگو باشد.

خالقی با بیان اینکه مدیران باید در راستای انجام فعالیتشان در حوزه مسؤولیتی خود تنها به وقت اداری بسنده نکنند، بیان کرد: بنا به یک روایتی از حضرت علی (ع) اگر می‌خواهید برای یک ایالتی فردی را به عنوان مدیر منصوب کنید باید بگردید در بلاد اسلامی شایسته‌ترین فرد را برای آن سمت انتخاب کنید در غیر این صورت  تمام کارهای ضعیفی که انجام می‌دهد به حساب بقیه گذاشته می‌شود.

فرماندار شهرستان زنجان با بیان اینکه اگر شهروندی به خاطر قصور و سهل‌انگاری ما با مشکل مواجه شود باید پاسخ‌گو باشد، عنوان کرد: ذات و ماهیت شورا و شهرداری، ذات و ماهیت مشارکتی است و از این رو شوراها دست شهرداران و دهیاران را باید بگیرند.

خالقی لازمه اقدام مشارکتی و توسعه پایدار به ویژه برای شهر‌ها را جلب اعتماد مردم دانست و عنوان کرد: اگر اعتمادی نباشد در هیچ جایی موفق نخواهیم شد، این در حالی است که  اعتماد مردم به مسؤولان یک سرمایه اجتماعی است.

در پایان این مراسم مهندس روح‌الله افشاری به عنوان شهردار شهر ارمغانخانه معرفی شد.

انتهای پیام/ ۷۳۰۲۱


 2021-12-22 02:03:30

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا