سمنان

اجرای موفق طرح بازار آب در استان در گرو تبیین دقیق و جامع است

اجرای موفق طرح بازار آب در استان در گرو تبیین دقیق و جامع است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران استان سمنان؛ سید محمد رضا هاشمی، استاندار سمنان روز سه شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ در جلسه بررسی و هماهنگی اولیه اجرای طرح “بازار آِب” در استان گفت: ما در سطح استان با بحران کم آبی و کمبود شدید آب مواجه هستیم که اجرای این طرح می تواند در بهبود مدیریت مصارف از منابع آب استان تاثیر شایانی داشته باشد.

وی با بیان اینکه آمادگی کامل توسط دستگاه های اجرایی استان برای اجرای این طرح وجود دارد، افزود: باید به منظور اجرای هرچه بهتر این طرح، از ظرفیت و پتانسیل بخش خصوصی، خانه کشاورز و موثرین بخش کشاورزی استان استفاده شود.

هاشمی خاطر نشان کرد: در راستای اجرای این طرح، آب‌ موجود در اختیار کشاورز به میزان مورد نیاز برای آبیاری سطح زیر کشت برداشت و مابقی توسط دولت خریداری خواهد شد.

وی همچنین عنوان داشت: طرح دانش بنیان “بازار آب” به صورت مدون و جامع برای موثرین و معتمدین بخش کشاورزی استان تبیین و تشریح شود تا طرح در راستای مدیریت منابع آب،‌ افزایش بهره وری، استفاده از سیستم های نوین آبیاری، کشت گلخانه ای و محصولات کم‌آب بر موفق عمل نمایند.

استاندار سمنان گفت: در مسیر اجرای موفق طرح بازار آب، ضرورت دارد تا از ظرفیت دانشکده کشاورزی، بخش علمی و صاحب نظران حوزه کشاورزی استان به منظور تبیین کامل تر طرح و دستیابی به خروجی ملموس برای کشاورزان به بهترین نحو ممکن استفاده شود.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا