اخبار روز

هنوز جنگ نشده ضعف تسلیحاتی آمریکا نمایان شد!

هنوز جنگ نشده ضعف تسلیحاتی آمریکا نمایان شد!

به گزارش خبرگزاری راشا تودی، نتایج یک تمرین نظامی مدل سازی جنگی که به دستور کمیته کنگره آمریکا انجام شد، نشان داد پس از تهاجم چین به جزیره خودگردان تایوان، برای واشنگتن تامین مجدد سلاح و تجهیزات تایوان غیرممکن است.

این تمرین نظامی این هفته توسط کمیته منتخب مجلس نمایندگان آمریکا در حزب کمونیست چین و با کمک اندیشکده مرکز امنیت آمریکا نوین در واشنگتن انجام شد.

مایک گالاگر، نماینده آمریکا، یک جمهوریخواه از ویسکانسین که ریاست کمیته منتخب مجلس نمایندگان آمریکا را بر عهده دارد، روز پنجشنبه در بیانیه‌ای گفت: ما در مرحله خطر حداکثری در خصوص حمله حزب کمونیست چین به تایوان هستیم و تمرین جنگی دیروز بر نیاز به اقدام برای جلوگیری از تهاجم حزب کمومنیست چین و تا دندان مسلح کردن تایوان قبل از شروع هر بحرانی تأکید کرد. 

رویترز به نقل از یک فرد ناشناس آگاه به نتایج این مدل سازی گزارش داد، این رزمایش نشان داد که اگر پنتاگون ذخایر موشک‌های دوربرد خود را تقویت نکند و در مورد استفاده از پایگاه‌های نظامی بیشتر در منطقه آسیا و اقیانوسیه مذاکره نکند، نیروهای آمریکایی متحمل خسارات سنگینی خواهند شد. این کشمکش بازارهای مالی جهان را در “مشکلات مطلق” قرار خواهد داد.

مایک گالاگر افزود: جامعه تجاری تهدید بحران تایوان را به اندازه کافی جدی نمی‌گیرد.

تنش‌ها در تنگه تایوان در سال گذشته تشدید شده است و شی جی‌پینگ، رئیس‌جمهور چین قول داده است سرزمین اصلی (چین) را با استان جدا شده خود – در صورت لزوم با زور – متحد کند و جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا مکرراً اشاره کرد در صورت حمله چین، واشنگتن مداخله نظامی خواهد کرد.

پس از آن که نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان وقت، هشدارهای مقامات چینی را نادیده گرفت و به تایپه سفر کرد، پکن روابط امنیتی و اقلیمی با آمریکا را در اوت گذشته قطع کرد.

یکی دیگر از اندیشکده‌های واشنگتن، موسوم به مرکز مطالعات راهبردی و بین المللی، اوایل امسال ۲۴ سناریو جنگی مختلف را برای درگیری آمریکا و چین بر سر تایوان بررسی کرد. این پژوهش نشان داد آمریکا و ژاپن پیروز خواهند شد، اما ده‌ها کشتی جنگی، صدها هواپیما و هزاران نظامی را از دست خواهند داد.

این اندیشکده افزود تایوان ویران خواهد شد، و این در حالی است که چین صدها کشتی و هواپیما و همچنین ده‌ها هزار نظامی را از دست خواهد داد.

گالاگر گفت، با توجه به مشکل تامین مجدد تسلیحات، واشنگتن باید تحویل ۱۹ میلیارد دلار تسلیحات آمریکایی را که تایوان سفارش داده است، تسریع کند.

وی همچنین خواستار تمرینات آموزشی مشترک بیشتر، تقویت تاسیسات نظامی آمریکا در منطقه و افزایش تولید موشک شد.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا