اجتماعی

دلیل مخالفت کانون وکلا با برخورداری بخش تولید از نماینده حقوقی چیست؟!

دلیل مخالفت کانون وکلا با برخورداری بخش تولید از نماینده حقوقی چیست؟!

– اخبار اجتماعی –

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران از تصویب کلیات “طرح حمایت قضائی از تولید” در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس و ارسال آن به هیئت رئیسه برای بررسی در صحن علنی مجلس خبر داد.

نماینده یزد در مجلس گفت: طبق مفاد این طرح، واحدهای تولیدی می‌توانند برای پیگیری دعاوی خود در محاکم و مجموعه‌های دستگاه قضایی از نمایندگان حقوقی استفاده کنند.

طرح استفاده از “نماینده حقوقی” انحصارها را می‌شکند
 
وی با اشاره به کلیات طرح “اصلاح قانون استفاده بعضی از دستگاه‌ها از نماینده حقوقی در مراجع قضائی” (مصوب ۱۳۷۴) که سال گذشته در کمیسیون حقوقی و قضایی به تصویب رسید، گفت: پیش از این بارها درباره این موضوع به صورت مفصل صحبت شده و برای آن حتی کارگروه ایجاد شده و جلسات کمیسیون به بررسی درباره این موضوع اختصاص داده شد.

جوکار ادامه داد: با تصویب این طرح‌ها همه دستگاه‌های خصوصی از معاونت حقوقی بهره‌مند می‌شوند و در آن صورت امور حقوقی آنها در محاکم زودتر حل خواهد شد همچنین رسیدگی امور در دستگاه قضا هم به‌نحو مطلوب‌‌تری انجام می‌شود.

دلیل مخالفت کانون وکلا با دفاع نماینده‌های حقوقی از شرکت‌های خصوصی چیست؟

وی درباره مخالفت کانون‌ وکلا با استفاده واحدهای تولیدی و شرکت‌های خصوصی از نماینده حقوقی گفت: علت اصلی مخالفت کانون وکلا با این طرح بیشتر به تعارض منافع برمی‌گردد اما آنها نباید نگرانی داشته باشند و باید از این طرح استقبال کنند.

وی تاکید کرد: بحث آموزش نماینده‌های حقوقی برای دفاع در محاکم را کانون وکلا می‌تواند به‌عهده بگیرد و با برگزاری دوره‌های آموزشی، افرادی که واجد شرایط هستند برای این موضوع در نظر گرفته شوند.

جوکار اظهار کرد: این طرح کمک می‌کند تا عده بیشتری از فارغ‌التحصیلان رشته حقوقی بتوانند شغل مرتبط با تحصیلات و علایق خود داشته باشند و بتوانند در امر وکالت نقش خوبی ایفا کنند.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا