اصفهان

افزایش دما در اصفهان و احتمال بارندگی در شهرستانها

افزایش دما در اصفهان و احتمال بارندگی در شهرستانها

مینا معتمدی در گفتگو با برگزیده های ایران اظهار داشت: بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر جوی نسبتاً پایدار طی امروز و فردا بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی در اکثر مناطق به‌صورت صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید به‌ویژه برای امروز و در نیمه‌ی جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی در خصوص وضعیت آب و هوا تا پایان هفته گفت: از روز سه شنبه تا اواخر هفته، با گذر امواج متناوب از روی استان، افزایش ابر، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و بارش باران اغلب به‌صورت رگبار، در مناطق کوهستانی برف و احتمال رعد و برق به ویژه در نیمه‌ی غربی استان وجود دارد.

وی ادامه داد: برای روزهای چهارشنبه و جمعه پیش‌بینی می‌شود. در مناطق مستعد شرق خیزش گردوخاک محلی نیز دور از انتظار نیست.

معتمدی از افزایش دما هوا بین یک تا سه درجه در اکثر مناطق استان خبر داد و افزود: آب و هوای اصفهان امروز یکشنبه صاف تا کمی ابری در بعدازظهر گاهی وزش باد شدید است و تا روز سه شنبه همراه با افزایش ابر و وزش باد شدید و رگبار پراکنده خواهد بود.

وی همچنین در بیان وضعیت آب و هوای سایر شهرستانها بیان داشت: وضعیت آب و هوای شهرستانها همراه با وزش باد نسبتاً شدید و طوفان های لحظه ای خواهد بود که اوج آن در روز سه شنبه و پایان آن روز پنجشنبه است.

وی ادامه داد: سامانه بارشی از روز سه شنبه از سمت غرب وارد استان شده و تا پایان روز جمعه تمام مناطق استان را در بر میگیرد و به صورت بارش باران گاهی بصورت رگبار ، برف ( مناطق مرتفع و سردسیر) ، تند باد شدید موقتی ، احتمال رعد و برق و تگرگ خواهد بود.

کارشناس هواشناسی در بیان مخاطرات شرایط آب و هوایی در شهرستانها گفت: اختلال و کاهش دید در جاده ها(بواسطه گردو خاک محلی )، احتمال اختلال در سفرهای بین شهری بویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی برفگیر (به علت کولاک برف )، احتمال آسیب به صنعت کشاورزی –آسیب به سازه های شهری و روستایی –احتمال شکستن درختان فرسوده- اختلال در مسیر تردد محورهای مواصلاتی اصفهان به یزد -اصفهان به قم –اصفهان به کهکیلویه و بویر احمد از مخاطرات این هفته خواهد بود.

وی همچنین با تاکید بر انجام تدابیر پیشگیرانه در سفرهای برون شهری، از همشهریان خواست احتیاط کنند و با به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی سفر کنند.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا