خراسان شمالی

افزایش ۱۵ درصدی تردد خودروها در راه‌های خراسان شمالی

به گزارش برگزیده های ایران از بجنورد، صبح امروز جعفر شهامت، مدیرکل راهداری و حمل و نقل خراسان شمالی جاده ای در گفت‌وگو با رسانه ها با اعلام افزایش ۱۵ درصدی تردد خودروها در راه های استان، اظهارکرد: طی ۹ ماهه امسال ورود ۵ میلیون و ۵۵۲ هزار و ۲۱۶ دستگاه خودرو به استان ثبت شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵.۵ درصد افزایش داشته است. 

 وی گفت: در این مدت ۵ میلیون و ۴۹۶ هزار و ۱۶۹ دستگاه خودرو نیز از استان خارج شده است که این میزان تردد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵.۷۲ درصد افزایش داشته است. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی افزود: تردد خودروها به وسیله ۵۱ دستگاه تردد شمار نصب شده در سطح جاده های استان ثبت و بصورت آنلاین مخابره می شود. 

 شهامت تصریح کرد: از ترددهای وسایل نقلیه عبوری از استان در آذر ماه تنها ۳ درصد ماندگاری بیشتر از ۲ روز در استان داشته اند.

 وی با بیان این که در این مدت بیشترین متوسط تردد خودروها در محور شیروان و بالعکس بوده است، افزود: محور دارای بیشترین تردد (بر اساس نسبت ترافیک به ظرفیت محور) سه راهی ایرج به اسفراین و بالعکس و اسفراین به بجنورد و بالعکس است همچنین محور دارای کمترین تردد (بر اساس نسبت ترافیک به ظرفیت محور) صفی آباد به گراتی و بالعکس است.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی ادامه داد: بیشترین تردد وسایل نقلیه در جاده های استان با توجه به محل صدور پلاک مربوط به استان های خراسان رضوی با ۲۲ درصد، گلستان ۹ درصد و مازنداران ۸ درصد گزارش شده است.

به گفته وی ساعت اوج ترافیک در آذر ماه امسال ۱۹ تا ۲۰ بود که این ساعت در آذرماه سال گذشته ۱۴ تا ۱۵ به ثبت رسیده است.

انتهای‌پیام/ز


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا