سمنان

افزایش ۲۵ درصدی اقامت در تأسیسات گردشگری استان سمنان

افزایش ۲۵ درصدی اقامت در تأسیسات گردشگری استان سمنان

به‌گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران استان سمنان، امیر کرم‌زاده روز سه‌شنبه ۲۷ دی‌ماه ۱۴۰۱ در اولین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر مسافران و زائران (فصل زمستان) گفت: میانگین اقامت در تأسیسات گردشگری استان از ابتدای سال جاری تا کنون ۷۳ درصد بوده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲۵ درصد افزایش‌یافته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به اهمیت نظارت بر تأسیسات گردشگری بین کرد: نظارت و بازدید میدانی با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی از تأسیسات گردشگری اهمیت فراوانی در ارتقاء کیفیت ارائه خدمات به گردشگران دارد.

کرم زاده گفت: با توجه به استانداردسازی تأسیسات گردشگری استان بر اساس کمیسیون درجه‌بندی تأسیسات گردشگری، تعداد هتل‌های چهار ستاره استان به ۲ هتل افزایش‌یافته است.

او با اشاره به اینکه حضور در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران فرصت بسیار مناسبی برای معرفی استان است، افزود: با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی می‌توان حضوری فعال در این نمایشگاه داشت.

استاندار سمنان نیز در این جلسه گفت: برپایی بازارچه‌های صنایع‌دستی در ایام نوروز بسیار مهم است و لازم است در هر شهرستان حداقل یک بازارچه ایجاد شود.

سید محمدرضا هاشمی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی مجتمع رفاهی، خدماتی خادم الرضا (ع) در شهرستان آرادان افزود: احداث مجتمع‌های بین‌راهی، نقشی بسیار مؤثری در کاهش تصادفات جاده‌ای دارد.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه لازم است در ایام آغاز سال نو و سفرهای نوروزی، ورودی شهرها و مبلمان شهری به شکل زیبا آماده‌سازی شود، گفت: دهیاران استان آمادگی لازم در زمینه سفرهای نوروزی را داشته و برگزاری برنامه‌ها، نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های محلی را در دستور کار خود قرار دهند.

هاشمی با اشاره به اینکه هرجا مردم پای‌کار بودند، توفیقات زیادی را شاهد بودیم، افزود: لذا نقش انجمن‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه خدمات سفر و کاهش تصادفات و معرفی استان بسیار حائز اهمیت است و جا دارد از این ظرفیت ارزشمند بهره‌برداری شود.

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا