اجتماعی

پیش‌بینی هوای تهران طی پنج روز آینده/ پربارش ترین ایستگاه هواشناسی تهران طی شبانه‌روز اخیر

پیش‌بینی هوای تهران طی پنج روز آینده/ پربارش ترین ایستگاه هواشناسی تهران طی شبانه‌روز اخیر

بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی، طی پنج روز آینده وضعیت جوی استان تهران آسمانی صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد و در مناطق پرتردد شهری همراه با غبار محلی و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

امروز و روز سه شنبه (۱۴ و ۱۶ آبان‌ماه) در ساعات بعد از ظهر در ارتفاعات افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق پراکنده مورد انتظار است. همچنین بعد از ظهر سه شنبه با افزایش وزش باد به‌ویژه در نیمه غربی استان خیزش موقتی گردوخاک و احتمال نفوذ گرد و غبار از استان‌های همجوار غربی پیش‌بینی می‌شود.

از فردا تا سه شنبه افزایش نسبی دما و روز چهارشنبه (۱۷ آبان‌ماه) کاهش محسوس دما مورد انتظاراست.

آسمان تهران فردا (۱۵ آبان‌ماه) صاف در بعضی ساعت‌ها غبار محلی با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد و طی ‌ سه‌شنبه ( ۱۶ آبان‌ماه) کمی ابری، همراه با غبار محلی، از بعداز ظهر افزایش ابر، گاهی باد و گرد و خاک با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

فیروزکوه، پربارش ترین ایستگاه هواشناسی تهران در شبانه روز گذشته

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران طی شبانه روز گذشته فیروزکوه (ایستگاه آلودگی) با ثبت ۱۶.۷ میلی متر باران، پربارش‌ترین ایستگاه سینوپتیک هواشناسی استان تهران شد.

آخرین داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی تهران نشان می‌دهد که طی ۲۴ ساعت گذشته در همه ۱۵ ایستگاه سینوپتیک و خودکار استان بارندگی رخ داده که بیشترین بارش با میزان ۱۶.۷ میلی متر از ایستگاه فیروزکوه گزارش شده است. پس از فیروزکوه به‌ترتیب بیشترین بارش‌ها مربوط به ایستگاه های لواسان با ۱۰.۸، میگون ۶، شمیرانات ۳.۹، ورامین ۳.۸ و آبعلی ۳.۲ میلی متر بوده است.از ایستگاه هواشناسی تهران در فرودگاه مهرآباد ۲ و از ایستگاه شرق تهران ۲.۲ میلی متر بارش گزارش شده است.

اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرده است از یکشنبه تا چهارشنبه در ارتفاعات استان افزایش ابر، همراه با مه صبحگاهی، گاهی رگبار و رعدوبرق دور از انتظار نیست. برای سایر مناطق استان آسمان صاف تا قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد پیش بینی می شود. برای نیمه غربی استان گاهی افزایش باد انتظار می‌رود.

بیشتر بخوانید:

واکنش شورای شهر به افزایش کرایه تاکسی موقع بارندگی

۲۳۳۲۳۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا