اجتماعی

راهکارهای طب ایرانی برای حفظ سلامت قلب

راهکارهای طب ایرانی برای حفظ سلامت قلب

دکتر رحیم فیروزی، گفت: از نگاه طب ایرانی و حکمای بزرگی همچون بوعلی سینا، قلب جزو مهمترین اعضای بدن به شمار می‌آید؛ به طوری که در بسیاری از منابع طب سنتی کشورمان از قلب به عنوان یکی از اعضای رئیسه نام برده شده است.

وی افزود: متاسفانه در دهه‌های اخیر به دلیل ماشینی شدن زندگی، کم تحرکی، الگوی غذایی ناسالم و به طور کلی سبک زندگی غلط، ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی شایع شده است.

این پزشک و متخصص طب ایرانی با بیان اینکه حالات روحی و روانی تاثیر مستقیمی بر عملکرد قلب دارند؛ اظهار کرد: شادی و فرح سبب تقویت قلب و در مقابل حالاتی همچون غم، ترس، اندوه و هیجانات ناگهانی موجب تحلیل روح و ضعف قلب می‌شود.

او تاکید کرد: افراد باید از خوردن غذاهای غلیظ، پرخوری و درهم خوری پرهیز کنند و به صورت روزانه و مستمر ورزش کنند. البته ورزش باید متناسب با توان فرد باشد به طوری که به بدن فشار وارد نشود.

وی ادامه داد: در خصوص پیشگیری از بیماری‌های قلبی پرهیز از خشم و اندوه و دیر خوابیدن، عدم استنشاق بوهای ناخوشایند و در مقابل بوئیدن گیاهان و میوه‌های خوش عطر و بو مثل گل سرخ، بیدمشک، گلاب و ریحان، عدم انجام ورزش‌های سنگین و مصرف غذاهای نامناسب مثل پیتزا، لازانیا، ماکارانی، الویه و… توصیه می‌شود.

فیروزی با اشاره به اهمیت تغذیه در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی، گفت: خوردن گوشت بره، بزغاله، بلدرچین، ماهی‌های ریز مثل کیلکا و میوه‌هایی مثل سیب، به، گلابی، انار، لیمو و نارنج به تقویت قلب کمک می‌کند. همچنین مصرف مربای سیب، به، بالنگ توصیه می‌شود.

بنابر اعلام روابط عمومی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، این متخصص قلب و عروق در پایان، گفت: از مهمترین نوشیدنی‌های سنتی که به بهبود عملکرد قلب کمک می‌کند می‌توان به شربت گلاب که با ترکیب آب، عسل و تخم ریحان آماده می‌شود و شربت بهار نارنج که با ترکیب عرق بهارنارنج، تخم فرنجمشک و کمی آب و عسل آماده می‌شود، اشاره کرد که به تقویت قلب کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:

چگونه یک غذای سالم بخوریم/ راهکارهای کاهش مصرف نمک و چربی

فواید بی‌نظیر پرتقال را بشناسید

۴۷۲۳۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا