اخبار روز

پوتین: مسکو تمایلی به منزوی کردن خود ندارد

پوتین: مسکو تمایلی به منزوی کردن خود ندارد

به نقل از خبرگزاری تاس، پوتین گفت: مایلم تاکید کنم که روسیه از مشارکت سازنده با همه کشورها استقبال می‌کند و ما قصد نداریم خود را منزوی کنیم و هیچ پیش‌داوری یا نیت خصمانه نسبت به کسی نداریم.

رئیس جمهور روسیه تصریح کرد: امیدواریم شرکای ما در روابط خود با ما اصول برابری و منفعت متقابل را رعایت کنند.

پوتین با اشاره به اینکه چنین رویکردهایی در مفهوم سیاست خارجی روسیه که در ۳۱ مارس (۱۱ فروردین) تصویب شد، بیان شده است، افزود: این مفهوم، منافع ملی روسیه را در چارچوب جهانی پیچیده و پویا در حال تغییر پیش‌بینی می‌کند و اهداف و مقاصد اساسی و همچنین زمینه‌های کلیدی در رابطه با دیپلماسی روسیه را ارائه می‌کند.

رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد: مهم‌ترین موضوع این است که روسیه به‌عنوان یک کشور مستقل و خودکفا، فعالانه سیاست خارجی متوازن و چندسویه‌ای را با اولویت توسعه داخلی و با آگاهی ویژه نسبت به مسئولیت حفظ ثبات و امنیت در سطوح منطقه‌ای و جهانی دنبال خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، پوتین روز جمعه با امضای فرمانی، مفهوم جدید سیاست خارجی این کشور را تائید و با آن موافقت کرد.

رئیس جمهور روسیه در نشستی با اعضای دائم شورای امنیت این کشور، گفت: امروز فرمانی را امضا کردم که مفهوم به‌روز شده سیاست خارجی روسیه را تشریح می‌کند.

پوتین افزود: وزارت خارجه روسیه به همراه سایر بخش‌ها سخت تلاش کرده‌اند تا مفهوم جدید سیاست خارجی را با واقعیت‌های مدرن مطابقت دهند.

شورای امنیت روسیه پیشتر تاکید کرده بود که مفهوم جدید سیاست خارجی این کشور منعکس کننده رویکرد جدیدی در روابط مسکو با غرب است.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز در سخنانی تصریح کرد: این فرمان، آمریکا را محرک اصلی سیاست‌های روسیه‌هراسی در جهان می‌داند.

۳۱۰۳۱۰

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا