سیاسی

سرلشکر سلامی: شعاع تأثیر نیروی دریای سپاه و ارتش هر نقطه از اقیانوس‌ها است

سرلشکر سلامی: شعاع تأثیر نیروی دریای سپاه و ارتش هر نقطه از اقیانوس‌ها است

– اخبار سیاسی –

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری برگزیده های ایران، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز (شنبه) در یازدهمین آیین الحاق سامانه‌ها و تجهیزات جدید به نیروی دریایی سپاه که با حضور جمعی از فرماندهان و مسئولین کشوری و لشکری برگزار شد، با بیان اینکه “امروز و در امتداد ۴۵ سال گذشته برای ما یک روز خاطره‌انگیز و فراموش‌نشدنی و در واقع “یوم‌الله” است”، اظهار داشت: ما آموخته‌ایم که از میان دشمنی‌ها، سختی‌ها، فشارها و جنگها قدرت اسلام را تکوین و تکامل بدهیم و با حرکت از درون خطرات و گذرگاه تهدیدها و از میان نیازها، احساس قدرت و ضرورت قوی شدن را بیابیم.

الحاق سامانه‌های جدید موشکی و پهپادی به نیروی دریایی سپاه/ از پهپادهای تهاجمی تا موشک‌های ۱۰۰۰کیلومتری

 

وی افزود: ملت‌هایی استقلال و کرامتشان حفظ می‌شود که قدرتمند باشند. ملت ایران با آگاهی از نظام ناعادلانه موجود برای ساخت قدرت که در نگاه قدرت‌ها، ضعیف‌ها اهمیتی ندارند جز تسلط بر سرنوشت آنها، راه قوی شدن را یافته است و مجهز شدن برای جهاد پیروزمندانه و شرافتمندانه را ضامن سعادت خود می‌داند.

فرمانده‌کل سپاه تأکید کرد: امروز به‌واسطه شناخت و درگیری با دشمن رشد کرده‌ایم. با سابقه دهه‌ها ایستادگی در میدان تهدیدها و مخاطرات، راه مقتدر شدن را پیدا کرده‌ایم، در واقع دشمن عامل رشد ما بوده است.

سلامی با اشاره به حضور مستقیم دشمن در منطقه و این‌که “دشمنی‌های دشمنان ما را مهیا و به صحنه آورد و استعدادهای ما در پرتو نیاز حیاتی برای مقابله با آنها رشد کرد”، اضافه کرد: آرایش سیاسی و نظامی دشمن و نزدیک‌تر شدن آنها به ما در منطقه، شکوفایی استعدادهای ما را رقم زد و ترسیم نقشه جامع پیشرفت و قدرتمندتر شدن در ارتفاع و تراز تسلط بر دشمن را آموخت.

فرمانده‌کل سپاه خاطرنشان کرد: به‌خلاف آنکه تصور این بود که حضور دشمن برای ما خطرساز شود، فرصت‌ساز شد و با فعال شدن فرصت‌ها و گسستن زنجیره تهدیدها و مخاطرات، افزایش نرخ رشد تولید قدرت دفاعی و نظامی ما حاصل شد.

وی افزود: به‌واسطه همت بلند و اعتماد به توانستن از محدوده شعار خارج و وارد عرصه عمل و تجربه  شدیم، جغرافیای تأثیرگذاری ما گسترده‌تر شد و با به‌رسمیت شناخته شدن قدرت ما، قلمروی نفوذ، شعاع تأثیر و میدان عمل در دوردست پیدا کردیم و به یک ضلع از هندسه قدرت در منطقه و جهان تبدیل شدیم.

فرمانده‌کل سپاه با تصریح به اینکه “ما امروز تولیدکننده قدرت هستیم و نه مصرف‌کننده قدرت”، ادامه داد: امروز ما از باقی‌مانده سفره دیگران غذا نمی‌خوریم بلکه خود صاحب‌سفره‌‌ایم و و قدرت ما از درون ذهن‌های جوانان و اندیشمندان این سرزمین، شکل می‌گیرد.

سلامی با تأکید بر اینکه تاریخ به این تولید قدرت افتخار می‌کند، اظهار داشت: امروز سامانه‌ها و تجهیزات مستقر در میدان، در چشم ما پدیده‌هایی معمولی هستند، خوشحال می‌شویم اما همچون سالیان گذشته دیگر تعجب نمی‌کنیم و شگفت‌زده نمی‌شویم.

وی بیان داشت: ذهنیت دشمن این بود که آنان پیشگامان علم هستند، شکستن این ذهنیت خود یک هنر بزرگ بود. دشمن می‌خواهد ما متوقف شویم اما امروز قدرت ما از توان کنترل و مقابله دشمن، عبور کرده است.

فرمانده‌کل سپاه با بیان اینکه “ساختمان اصلی قدرت ما ناپیداست و در تحریم دشمنان به قدرت رسیده‌ایم”، خاطرنشان کرد: ملت ایران راه خود را مستقل از اراده قدرت‌ها به‌پیش می‌برد و برای آنکه دشمن در محاسبات خود دقیق باشد گاهی بخشی از قدرت در حال رشد خود را نشان می‌دهیم.

سرلشکر سلامی با ابراز اینکه “برای غلبه بر ضعف‌ها و فرسایش قوت‌های دشمن برنامه‌ریزی کرده‌ایم و چشم در چشم دشمن شاکله قدرت او را از عملیات روانی جدا ساخته‌ایم و با نفوذ به امنیت دشمن راه غلبه بر او را هم می‌یابیم”، تصریح کرد: نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کرانه‌ها و اعماق دریاها حضور دارند، اما شعاع تأثیر آنها هر نقطه از اقیانوس‌ها است، آنها فقط از مرزهای آبی دفاع نمی‌کنند بلکه از منافع ملت ایران در سراسر جهان دفاع می‌کنند و پشتوانه امنیت دریانوردی ما این قدرت تکوین‌یافته روی زمین است، که امروز می‌بینیم.

فرمانده‌کل سپاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات و حوادث اخیر و تلاش‌های دشمن برای شکستن وحدت و یکپارچگی ملت ایران یادآور شد: دشمنان می‌خواستند ما را منزوی کنند اما جهان به ما اقبال بیشتری نشان داد و در واقع خودشان به انزوا رفتند، با جنگ شناختی درصدد بودند ملت ما را از دین دور و جدا سازند اما در عاشورای حسینی(ع) و در این ایام، دلدادگی و حضور باشکوه و شورانگیز آنان به‌ویژه جوانان در مجالس و هیئت‌های عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش را دیدند.

سرلشکر سلامی در پایان، طی فرمانی با رمز مقدس یا اباعبدالله الحسین(ع) رسماً مجوز الحاق و به‌کارگیری سامانه‌ها و تجهیزات جدید را به نیروی دریایی سپاه ابلاغ کرد.

/+

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا