Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
انتهای رنگین‌کمان به کجا می‌رسد؟ / عکس - خبرگزاری برگزیده های ایران
علمی و فناوری

انتهای رنگین‌کمان به کجا می‌رسد؟ / عکس

انتهای رنگین‌کمان به کجا می‌رسد؟ / عکس

انتهای رنگین‌کمان برای هر فرد متفاوت است. برای مثال برای عکاسی که این عکس را گرفته، انتهای رنگین‌کمان به درخت ختم شده است. بااین‌حال، افراد دیگری که در نزدیکی آن هستند، احتمالاً پایان رنگین‌کمان را در جای دیگری خواهند دید.

دلیل این اتفاق این است که موقعیت رنگین‌کمان وابسته به مکان ناظر است. مرکز یک رنگین‌کمان همیشه در جهت مخالف خورشید ظاهر می‌شود، اما این جهت در افق از مکان‌های مختلف به‌طور متفاوتی قابل مشاهده است.

 انتهای رنگین‌کمان به کجا می‌رسد؟ / عکس

درحالی‌که خورشید به‌خوبی پشت دوربین و درست بالای افق قرار دارد، قوس رنگین‌کمان در تصویر نشان می‌دهد که مرکز آن در حدود چهل درجه به‌سمت چپ و کمی پایین‌تر از افق است.

بازتاب و شکست نور خورشید از قطرات باران در طوفانی در فاصله دور و در جهت رنگین‌کمان چیزی است که باعث ایجاد نوارهای رنگارنگ می‌شود. تصویر روز ناسا با یک بار نوردهی در اوایل ژانویه در نزدیکی نایتس فری، کالیفرنیا در ایالات متحده آمریکا گرفته شده است.

۵۸۵۸

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا