گیلان

انقلاب اسلامی الگویی از زن تراز اول اسلام را بازخوانی و به جهان معرفی کرد

به گزارش خبرنگار فارس از رشت، حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی شامگاه پنجشنبه در نشست سیره فاطمی، تربیت سلیمانی در رشت با اشاره به جایگاه والای زن به اسلام اظهار کرد: زن در اسلام مظهر جلال، جوهر خلاقیت و رزاقیت خدا است امانگاه غرب به اسلام نگاهی ابزاری‌ است‌.

وی با بیان اینکه نگاه ابزاری به زن در دنیای غرب منجر به این شده که حتی  فرزند آوری و  سایر انتظارات به زن را نیز منوط به نگاه ابزاری کنند، گفت:  با توجه به حقیقت وجودی زن و نگاه والای اسلام به بانوان، باید زن ایرانی و اسلامی را به‌عنوان الگو در مقابل هجمه‌های تبلیغی و فرهنگی دنیای غرب به دنیا معرفی کرد.

قائم معاون سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه  انقلاب اسلامی الگویی از زن تراز اول اسلام را بازخوانی و به جهان معرفی کرده است، افزود: دنیای غرب با نگاهی مادی و ابزاری به زن، الگویی کاملاً ابزاری معرفی کرده است.

وی با اشاره به بحران پیری جمعیت در ایران و لزوم توجه به کار فرهنگی در مسئله  فرزند آوری بیان کرد:
سادگی در ازدواج و ازدواج آسان یکی از موضوعاتی است که موردتوجه قرار نگرفته و باید با شناسایی چالش‌ها و رفع موانع با  نگاهی علمی و مدل آماری، الگوی تحلیلی و معرفتی از جایگاه زن به جامعه معرفی کنیم.

حریزاوی با تأکید بر نقش زنان در تربیت نسل آینده، شخصیت والای حاج قاسم سلیمانی را پرورش‌یافته یک مادر در تراز اسلام دانست که به جهان معرفی‌شده است، گفت: برای ترویج فرهنگ فرزند آوری  باید جدا از نگاه حاکمیتی به مسئله جمعیت توجه کرد.

عاشقان ایران به پروسه نسل سلیمانی‌ها می‌اندیشد

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان نیز در این نشست  با بیان اینکه برای جوان ماندن ایران باید تلاش مضاعف کرد و جدای از مسئله فرزند آوری باید حفظ جایگاه انسان موردتوجه قرار بگیرد، اظهار کرد:  زن و مرد اگر می‌خواهند رشد و ارتقای خوبی داشته باشند باید به موضوع فرزند آوری توجه کنند.

حجت‌الاسلام سعید مهدوی با بیان اینکه تربیت افرادی همچون حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم ازجمله بابک نوری مصداق عینی حفظ شعائر الهی است گفت: نباید به بهانه‌های مالی و اقتصادی فرزند آوری را به تأخیر انداخت چراکه وعده الهی رزق به بندگانش است و با توجه به وعده الهی، نباید به تنگناها توجه کرد.
 
مهدوی با بیان اینکه حفظ جمعیت از مصادیق تعظیم شعائر الهی است و علاقه‌مندان به ایران سربلند باید نگران پیری جمعیت باشند، افزود: قطعاً علاقه‌مندان به ایران سربلند شاهد افول جمعیتی نخواهد ماند و به تربیت نسل سلیمانی ها می‌اندیشند.

گیلان استانی فاخر در حوزه فعالان فرهنگی

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان گیلان نیز با تأکید بر اهمیت اقدامات فرهنگی در پیشبرد امور نظام استان گیلان را استانی فاخر در حوزه فعالان فرهنگی عنوان کرد.

رضا ثقتی با اشاره به نقش رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی گفت: همه افراد تأثیرگذار در حوزه فرهنگ و هنر باید به سهم خود برای حل مسئله جمعیت و پیری در گیلان نقش‌آفرینی کنند.

 انتهای پیام/۳۳۸۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا